2800
Sök

Problem vid xenonkonvertering

64 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
#1
Hej!

Det är såhär att jag köpte ett xenonkit till min s60 årsmodell 2002.
Problemet är att den bränner säkringarna hela tiden. Läste att dom drog mer ström precis när man startade dom, så man kunde behöva gå upp i storlek på säkringen, provade en 20ampere istället för 10 som det ska vara normalt, och då funkade det i 1 minut ungefär, istället för att slockna direkt som det gör med 10 ampere säkringen.

Har även provat med en annan ballast fast av samma sort, och det uppför sig likadant även då.

Fattar egentligen ingenting, om problemet kom från bilen, borde den väl bränna säkringar när jag kopplar in vanliga halogen lamporna också? Men då funkar det som vanligt.
Om problemet låg i xenonkitet borde det ju vara borta när jag testade en annan ballast, vore ju konstigt med 2 st med samma fel?

Någon som har en aning vad det kan vara?

Har stoppat in en shunt från xeononkungen för att slippa lampfel av canbus, om det kan vara till någon hjälp.

Alla svar uppskattas.
Mvh David

1 020 Inlägg
13 mars 2011
#2
vad händer om du kopplar in xenon o struntar i shunten?
var med o koppla i en s60 02a 35 watts xenon utan problem med orginal säkring.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

64 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
#3
andreas1 skrev:
vad händer om du kopplar in xenon o struntar i shunten?
var med o koppla i en s60 02a 35 watts xenon utan problem med orginal säkring.

Det var likadant då, fast då fick jag varning för lampfel på färddatorn.
Trodde det var det som var problemet, nånting med canbus och hoppades det skulle vara löst med när jag stoppade i shunten.

Det verkar som det är när man startar som de blir nåt fel. Jag kopplade in det och använde bilen utan att stänga av den i ca en timme igår efter vi kopplat in xenon och då funkade det, men efter jag stängt av bilen och startar den igen, så går säkringen direkt.

1 020 Inlägg
15 mars 2011
#4
verkar som felet ligger antingen i kablar eller lampa utgår från att det är vanligt 35watts?
låna någons lampor o testa.
har bytat på både s60 och s80 och haar aldrig behövt byta säkring. s60 har hafft det i sen 4 mån tillbaka.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

64 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
#5
andreas1 skrev:
verkar som felet ligger antingen i kablar eller lampa utgår från att det är vanligt 35watts?
låna någons lampor o testa.
har bytat på både s60 och s80 och haar aldrig behövt byta säkring. s60 har hafft det i sen 4 mån tillbaka.

Ja men det är ju det som är så knepigt, kompisen köpte likadant kit, och provade med hans grejer istället för mina, och det var likadant då.

Men man tycket ju att om felet låg i bilens kablar att de skulle bränna säkringar när jag körde med vanliga halogen också?

Postade tråden på ett annat forum och det verkar vara fler än jag som har haft samma problem.


Sök