3953
Sök

Mega squirt Installering på 940 Turbo ?

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 mars 2011
BrajjAxx skrev:
torpis skrev:
BrajjAxx skrev:

Känns som o de ligger på för hög nivå där, kan inte grunderna ens tongue

Om manualen känns för knepig så är det läge att börja läsa ganska mycket innan man börjar pilla ;-)

Har läst en hel del på megasquirts forum, men vet iprinsip bara att man ersätter styrboxarna med en ny som kopplas till dator och sedan mappar man via datorn. Därmed tar man bort lmm och vissa kör utan tomgångsmotor. Var ska jag läsa här nest?

Sorry om ja verkar vara lite noob, men man ska ju börja någonstans smile

Det beror ju helt på vad du är ute efter. Megasquirt innebär ju allt från att löda sprutet till att flasha firmware till att koppla in i bilen till att mappa motorn.  Det gäller att läsa på så man förstår just den biten man pysslar med så att man inte tar sönder någonting.  Exakt var man läser vad kan inte jag säga, det är flitigt jobbande med google som gäller. Man måste vara så intreserad själv att man hittar svaren annars kommer ingen orka lägga energi på att förklara.  Sen skall man ju givetvis fråga, men för att hitta grunderna så behövs ett intresse och en nyfikenhet som driver på.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

49 Inlägg
16 mars 2011
Börja med att riva ur ditt gamla styrsystem så du helt enkelt är tvungen att fullfölja smile

040 RedLine
1 219 Inlägg
16 mars 2011
Ja e intresserad, ska fortsätta att leta info smile

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

15 Inlägg
16 mars 2011
BrajjAxx skrev:
torpis skrev:
BrajjAxx skrev:

Känns som o de ligger på för hög nivå där, kan inte grunderna ens tongue

Om manualen känns för knepig så är det läge att börja läsa ganska mycket innan man börjar pilla ;-)

Har läst en hel del på megasquirts forum, men vet iprinsip bara att man ersätter styrboxarna med en ny som kopplas till dator och sedan mappar man via datorn. Därmed tar man bort lmm och vissa kör utan tomgångsmotor. Var ska jag läsa här nest?

Började själv på noll och är ingen gud på långa vägar men om du kör ms1 v3 så gå in på msextra.com och följ stegen. Där har du allt du behöver veta. Du hittar en massa i hjälpdelen på megatune. Annars fråga, det finns massa duktigt folk på garaget. Jag kan hjälpa med det lilla jag kan och lärt mig.

040 RedLine
1 219 Inlägg
16 mars 2011
Projekt240 skrev:
BrajjAxx skrev:
torpis skrev:

Började själv på noll och är ingen gud på långa vägar men om du kör ms1 v3 så gå in på msextra.com och följ stegen. Där har du allt du behöver veta. Du hittar en massa i hjälpdelen på megatune. Annars fråga, det finns massa duktigt folk på garaget. Jag kan hjälpa med det lilla jag kan och lärt mig.

Tack du! Ska kolla runt lite ;P

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

15 Inlägg
16 mars 2011
BrajjAxx skrev:
Projekt240 skrev:
BrajjAxx skrev:

Tack du! Ska kolla runt lite ;P

Kör hårt, riktigt kul när man börjar fatta vad som händer och se att det blir bättre när man gör en ändring.

Sök