3056
Sök

Volvo 745 startar inte, men tänder till....

Gymnasieutbildad däcksparkare
382 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
Har en volvo 745 -92 b230f med automatlåda.

har haft problem med den sen jag köpte den. köpte den av en bekant som inte fick igång den.
Jag bytte batteri och tomgångsventil, så startade den. han gick bra förutom att den drog 1.6-2.5 liter/mil.     testade då koppla ut lambdasondern och då kom den ned i bränsleförbrukning. men när vinter kom nu så var jag tvungen att köra med den 2ggr i veckan annars blev den svårstartad.
och när jag väl fått igång den så går den dåligt dom första minutrarna som om han vore nedsurad.
den har nu stått snart en månad och vill inte starta. men det tänder till ibland.
jag har gnista. kan det vara lambdan som spökar??
Vill ha igång den å se så den fungerar innan jag konverterar om till manuell-låda.
rätta mig om jag har fel men det går väl inte bogsera igång en automatare??
eller vad tror ni?
TACKSAM FÖR SVAR! smile

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

86 Inlägg
20 mars 2011
Har du kollat så det kommer fram tillräckligt med soppa? Har hört att man ska komma upp i 80 kmh för att dra igång men osäker på det.

Forummoderator
18 092 Inlägg
20 mars 2011
Flanders74 skrev:
Har du kollat så det kommer fram tillräckligt med soppa? Har hört att man ska komma upp i 80 kmh för att dra igång men osäker på det.

Gamla mersor går att bogsera igång men inte volvon som i ditt fall. Den gillar inte att bogseras alls så kan man så undviks det.

Mvh
Alex

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

218 Inlägg
20 mars 2011
byt hallgivaren så går den ska du se

-

382 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
jag ska testa koppla in lambdan idag,
den går igång ibland om jag står och nöter på startmotorn i 10 minuter.
ska kolla på hallgivare.
vad kostar det på ett ungefär?
hittar inte på skrot eller google....

218 Inlägg
21 mars 2011
du får en på skroten för en hundring!

-

382 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
bilen var helt nersurad så jag blåste av tändstiften med tryckluft, sen fick jag igång den. dock så rök han väldig mycket och han pissade ur 4 liter olja.

Inlägg redigerat: Text om försäljning är raderad
/Hamilton

Sök