2397
Sök

Söker förslag på custom shops i LA området

Sound Designer
53 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Hej,

Är det någon här som har bra förslag på firmor som bygger och moddar muskelbilar i LA området?

Tack!

Mvh,
Max

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
16 mars 2011
Foose Design, Scandinavian Street rods (tror jag det heter) Båda finns i Huntington Beach LA. Finns många firmor i det området..

"My drinkingteam has a racingproblem"

Sound Designer
53 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
kastintegrusivevhus skrev:
Foose Design, Scandinavian Street rods (tror jag det heter) Båda finns i Huntington Beach LA. Finns många firmor i det området..

Härligt! Tack! Fler?

1 004 Inlägg
16 mars 2011
West Coast Choppers, Bygger väl mest hojar men har några bilbyggen bakom sig åxå. bl.a en Chevy-57 HGW med hydraler och en jäkla snygg customlack..
  just det! Sen vet jag inte om Boyd`s finns kvar i den omfattning som var tidigare. Annars är ju det att rekommendera ..
Senast redigerat av kastintegrusivevhus (16 mars 2011)

Sound Designer
53 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
West Coast Choppers, Bygger väl mest hojar men har några bilbyggen bakom sig åxå. bl.a en Chevy-57 HGW med hydraler och en jäkla snygg customlack..

Mail har gått iväg till Foose och Scandinavian. West Coast next..... Tack! Alla du kan komma på är av värde!

1 004 Inlägg
16 mars 2011
Måste det va i LA? För annars finns det kille i S.F som heter Roy Brizio som har en mängd helt otroliga byggen på sitt samvete! Värd att googla!

Sound Designer
53 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Måste det va i LA? För annars finns det kille i S.F som heter Roy Brizio som har en mängd helt otroliga byggen på sitt samvete! Värd att googla!

Jo det måste vara LA, det är dit jag ska. Men alla tänkbara forum och kontakter är av värde, jag vill göra ljudinspelningar av Rat Rod-aktiga bilar.

1 004 Inlägg
16 mars 2011
Okej, Å va avis man blir! Skulle verkligen vilja dit igen! Frågar du, lär du få en mängd tips när du väl är där.

62 Inlägg
16 mars 2011
West coast customs ligger i corona, california.
http://www.westcoastcustoms.com/
Dom hade en serie på discovery förut då gjorde dom några äldre bilar men annars är det väl mest nytt dom jobbar med. Men dom kanske inte har det stuket du är ute efter. Det var väl dom i början på pimp my ride å.

Sound Designer
53 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Perlisch skrev:
West coast customs ligger i corona, california.
http://www.westcoastcustoms.com/
Dom hade en serie på discovery förut då gjorde dom några äldre bilar men annars är det väl mest nytt dom jobbar med. Men dom kanske inte har det stuket du är ute efter. Det var väl dom i början på pimp my ride å.

Tack för den! Mail skickat! :-)

Sound Designer
53 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Okej, Å va avis man blir! Skulle verkligen vilja dit igen! Frågar du, lär du få en mängd tips när du väl är där.

När jag väl är där måste all vara bokat och klart. Ganska omständlig procedur att spela in, och jag behöver bana/avskiljd väg etc.

62 Inlägg
16 mars 2011
Googlade custom carshops la och fick fram denna med massa träffar och en liten karta på sidan: http://www.yelp.com/search?find_desc=cu … eles%2C+CA

Sound Designer
53 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Perlisch skrev:
Googlade custom carshops la och fick fram denna med massa träffar och en liten karta på sidan: http://www.yelp.com/search?find_desc=cu … eles%2C+CA

Tack för det. Många av dessa är dock vanliga bilverkstäder verkar det som.

62 Inlägg
16 mars 2011
Aa, såg det men du kanske kan hitta nått. Lycka till.

Sound Designer
53 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
Hit blir det nog: www.welderup.com

Ett otroligt tillmötesgående gäng!

Sök