3094
Sök

B230F Turbo konverterings frågor, FK Block, Insprut osv!

139 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
#1
Hallå, har kommit över en 740 med B230F som hade varit perfekt för mitt FK block jag har liggandes, som jag nu förstått, så ska det inte vara några problem för mig att montera detta och få allt att fungera med motorstyrning osv, vill ha lite förklaring nu....

B230F med turbo
B230FK -96 ska dit,
B230ET -86 Insug, eller ska jag köra med F insuget?
sprutet? spridarna från ET eller F? låg å hög ohm?
motorstyrningen? räcker det att förlänga LMM kablarna?
FT box eller B230F boxen?

Tacksam för svar!

som jag förstått ska jag även kunna regga denna bilen lagligt, utan problem, har turbo bromsar osv liggandes hemma...

Mvh Enberg

Om603 Turbo!

139 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
#2
Kan tillägga att det är en 740 från årsmodell 90, och borde då ha dubbla motor boxar? mvh enberg

Om603 Turbo!

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
22 mars 2011
#3
vill du kunna regga så ska du flytta över komplett motor, samt motorstyrning och avgasrening.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

139 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
#4
NITROUS skrev:
vill du kunna regga så ska du flytta över komplett motor, samt motorstyrning och avgasrening.

Men komplett motor? är inte insuget och allt det detsamma?
ska givetvis byta till 940 turbo 95ans motor boxar, å katalysator sitter ju redan, precis som på 940, räcker det inte att byta blocket då, och hävda att allt är komplett?

Om603 Turbo!

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
22 mars 2011
#5
går och går...kan gå men är inte rätt.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.


Sök