2669
Sök

Ventilen som styr dumpen saab 9-5

930 Inlägg
23 mars 2011
TCS är inte det dem som har antispin? för i polarens aero så finns de en knapp med stora bokstäver TCS och  den går till antispin big_smile

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

5 710 Inlägg
23 mars 2011
Kamulen skrev:
TCS är inte det dem som har antispin? för i polarens aero så finns de en knapp med stora bokstäver TCS och  den går till antispin big_smile

Stämmer.
Kolla på "dump-kretsen" på hans bil så får du se wink

MVH Jonas
..............

930 Inlägg
23 mars 2011
Jo har funderat på en sak när det gäller den, vacumet går ju från insuget, sen går det slangar där ifrån till någon dosa / behållare ser ut som en förgrening av något slag det går 2 eller 3 slangar från den dosan som sitter till höger fram ifrån sett till skärmkanten nästan ser lite knepigt ut. och en av dem slangarna går till dumpen.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Elektriker
718 Inlägg
23 mars 2011
Crille88 skrev:
monno skrev:
Crille88 skrev:
använd google istället för o hacka på garfield som talar sanning, det sitter en ventil som styr dumpen, punkt slut !

Hoppsan, känsligt de där tydligen, trist att man inte får ställa frågor på detta forum utan att man ska få skit, jag förstod inte hur eller vad han menade så jag frågade, inget du behöver få PMS över smile

Sen googlade jag faktiskt men hittade ingen bra bild/beskrvining tyckte ja (suger på googla) så tänkte att jag kunde fråga, men de va ju tydligen fel smile

Tänkte mest att de vore kul å veta hur den ventilen funkar, å varför dumpen styrs av den å inte av vanligt vakuum och tryck som en vanlig dump.

nej va absolut inget känsligt eller nåt jag pms:ade över.
men man blir så trött på alla på garaget som ifrågasätter.. vet inte hur många gånger man ser typ att nån ber om hjälp med något, och så får han/hon/den/det ett perfekt svar, trots det så ska de ifrågasättas..
som i detta fallet.. tillomed trådskaparen efterfrågar "ventilen som styr dumpen" och trots detta så är de dumförklaringar mot honom... men men alla har fått sina svar. både via bilden som "katten gustaf" tongue la upp och även via "monno" som var duktig och letade.. o fann smile

Tyckte bara det var en kraftig reaktion på min fråga, men shit de same.
Och jo blev lättare att googla då jag kunde söka på de riktiga namnet på den;P

Sen angående hela tjofräsen så det är ju verkligen nått man borde påpeka för folk som vill sätta ny dump på T7 saabar, inte bara gör dom dåligt, då får ju även andra negativa effekter. Eller sitter det typ en nippel som man kan koppla in den på på eftermarknads dumpar också?

Sen kan det ju inte undgått någon att på Gorg så finns det extremt mycket kunnigt folk, men nästan ännu fler skojare och tycka/tro sig kunnare=)
Senast redigerat av monno (23 mars 2011)

Som att kasta vatten i sjön.

1 353 Inlägg
23 mars 2011
monno skrev:
. Eller sitter det typ en nippel som man kan koppla in den på på eftermarknads dumpar också?

nja alltså om du tänker såhär, istället för att att de går en slang från insuget till dumpen, så går den först till denna ventilen, och sen vidare till dumpen, så dumpen i sig ser likadan ut och kopplad med en slang, bara att slangen inte går direkt till insuget, så sätter man dit en annan dump så kopplar man som vanligt, fast åter igen då när man tex använder cruisen eller tcs går i så hjälper den till att hålla dumpen stängd smile

5 710 Inlägg
23 mars 2011
Kamulen skrev:
Jo har funderat på en sak när det gäller den, vacumet går ju från insuget, sen går det slangar där ifrån till någon dosa / behållare ser ut som en förgrening av något slag det går 2 eller 3 slangar från den dosan som sitter till höger fram ifrån sett till skärmkanten nästan ser lite knepigt ut. och en av dem slangarna går till dumpen.

Ja det är just den prylen vi pratar om smile

MVH Jonas
..............

Sök