3220
Sök

Volvo 940 rycker *LÖST*

69 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
Hej har en 940ltt som jag precis köpt och monterat ett vikingchip i. Men det är något lustigt för när man ger full gas så man kommer över 0.5bar så börjar den rycka och nästan dö och detta inträffade inte innan jag monterade chippet kan de va chippet som orsakar detta eller vad kan det va? tillägga är att jag monterade chippet i en guldbox från 96 för min 940 är från 98 och det är rätt chip (977)
Senast redigerat av T-Axelsson (23 mars 2011)

312 Inlägg
21 mars 2011
Har du ställt upp laddtrycket mer sen du satte i chipet?

69 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
ExtremeBoost skrev:
Har du ställt upp laddtrycket mer sen du satte i chipet?

aa från 0.5-0.7 men rycket fanns även vid 0.5 men då bara litet vid 2.500-3.000rpm nu börjar det så fort man överstiger 0.5 oavsett varvtal.

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
21 mars 2011
Test dra 1'ans säkring en stund sen testa igen, har funkar i min polares 940, E chippet

...........Team T-Röd Racing.............

69 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
StlpMK skrev:
Test dra 1'ans säkring en stund sen testa igen, har funkar i min polares 940, E chippet

vart sitter den då?

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
21 mars 2011
Första säkringen uppe till vänster, under askkoppen smile

69 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
StlpMK skrev:

Kollat det nu. Verkar inte funka hur länge ska den stå avstängd utan sakringen? Jag testade typ 5 min

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
21 mars 2011
T-Axelsson skrev:
StlpMK skrev:

Kollat det nu. Verkar inte funka hur länge ska den stå avstängd utan sakringen? Jag testade typ 5 min

Hmm... Du har monterat chipet på rätt håll? annars är det ju chippet som strular

69 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
StlpMK skrev:
T-Axelsson skrev:
StlpMK skrev:

Hmm... Du har monterat chipet på rätt håll? annars är det ju chippet som strular

Aa de har jag men ja ska kolla så att tryckslangen inte kläms av suget med.

69 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
T-Axelsson skrev:
Hej har en 940ltt som jag precis köpt och monterat ett vikingchip i. Men det är något lustigt för när man ger full gas så man kommer över 0.5bar så börjar den rycka och nästan dö och detta inträffade inte innan jag monterade chippet kan de va chippet som orsakar detta eller vad kan det va? tillägga är att jag monterade chippet i en guldbox från 96 för min 940 är från 98 och det är rätt chip (977)

Problemet löst. Jag bytte stift och tändkablar.

Sök