3886
Sök

Vart köpa dessa fälgar

86 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Hej!
Jag behöver köpa minst 1st fälg AEZ Paron X fälg.

En av mina är skadade (vind) så därför vill jag helst köpa 1st. Men kan tänka mig att köpa en hel uppsättning till en rimlig peng.

Det ska vara 18" och 8,5 bredd och 5/112.

Är det någon som vet någon sida som säljer dessa nya så skulle det underlätta.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

mvh Monne

876 Inlägg
2 april 2010
bilder funkar ju alltid

200 Inlägg
2 april 2010
Vad menar du med att fälgen är vind? blåser den? nä men ärligt... ving^^? sned, krokig? Allt sånt går att fixa iprincip...

Forummoderator
26 350 Inlägg
2 april 2010
Guldis skrev:
Vad menar du med att fälgen är vind? blåser den? nä men ärligt... ving^^? sned, krokig? Allt sånt går att fixa iprincip...

Har du aldrig hört talas om det uttrycket? tongue
Att nåt blivid "vind", betyder helt riktigt att det har blivit snett, skevt och så vidare.

Till trådskaparen: letar du på Blocket och liknande sidor?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

86 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
hej!

fälgen är vind dvs att den "vobblar" oavsett så vill jag ha en fälg. vad som är fel med den nuvarnde hör egentligen inte hit. min fråga är,var får jag tag på en ny?

tacksam för alla svar.

Jag har kollat på blocket men har inte hittat nåt. kollat på allaannonser.se också sad

Jag kan tänk mig köpa en helt ny fälg från nåt företag också. det viktiga är att jag får tag på den smile

mvh Monne

Hifi Freak
462 Inlägg
2 april 2010
Varför inte renovera den gammla? Vet inte var du bor. Men här i Stockholm så finns www.intera.nu Dom är riktigt duktiga. Har sj lämnat några fälgar till dom ett antal gånger. Både för enbart riktning och helrenovering. Och fälgen vart fan bättre än ny. En riktning hos Intera på en 18" fälg kostar ca 750kr

Finns säkert andra närmare dig. Men Intera kan ja varmt rekomendera. Onödigt o köpa en ny fälg om den bara behöver riktas..

Lycka till.

Mvh Andreas

86 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
Tackar för det tipset.
Bor i uppsala trakten.

Men jag tror att detta inte går att reparera. böjd aluminium blir väl aldrig den samma efter att den blivit böjd en gång, eller?

Man vill inte att nåt ska hända i 200+km/h smile

mvh Monne
Senast redigerat av S4ORCE_TURBO (3 april 2010)

Allfixare
1 475 Inlägg
3 april 2010
När dom riktar fälgar så brukar inte hållbarheten påverkas, AEZ paron har några år på nacken så att hitta nya kan va lite kämpigt, Däremot kan jag säga att efter den är riktad är chansen stor att den är rakare än en ny fälg då jag har sett flera gånger NYA alu fälgar som vobblar lite i balanceringsmaskin. spec lite billigare fälgar såsom just AEZ. Jag skulle ha lämnat iväg för riktning iaf om jag hade 4st och en va lite vind.

86 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
Jo de har ett par år på nacken. Oh fan då kanske det är det man ska göra då?

Nån som vet om det finns nån i uppsala? annars funkar stockholm fint också smile

mvh Monne

200 Inlägg
3 april 2010
AirOne skrev:
Guldis skrev:

Har du aldrig hört talas om det uttrycket? tongue
Att nåt blivid "vind", betyder helt riktigt att det har blivit snett, skevt och så vidare.

Till trådskaparen: letar du på Blocket och liknande sidor?

Okej nej det har jag inte tongue. I Skåne säger man ving = sne/krokig

Men som andra säger hade jag med bara lämnat in den på firma så fixar dem den åt dig! jag betalade 700kr för min BBS RS fälg jag gjorde "vind" hos fälgfixarna i Helsingborg om det är närmre dock så lacka dem inte den, den var spräckt och ving.
Så att rätta upp fälgen och få den som ny kosta 1000kr (svetsnings, upprätning & lackning)

1 Inlägg
24 mars 2011
Tjena. Är oxå ute efter en sådan fälg då min ena är skadad, har du hittat någon.

Sök