3301
Sök

Volvo V50 T5 vill få lite shysstare ljud

3 860 Inlägg
28 mars 2011
Som Christian skriver så ljuddämpare, material o så gör skillnad i ljud men vilket som låter skönast kan man nog bara gissa sig fram till, möjligen om man har 2 exakt lika dana brevid varandra men ja, du förstår själv..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

42 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Ja jag tar den från Bsr eller ferrita . den som är billigast av dem

42 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
kan ju börja med en halv 2,5 och blir jag inte nöjd köper jag resten. För som sagt jag vill inte ha för mycket .

3 860 Inlägg
28 mars 2011
kan det bli det, för mycket ?? tongue

Autotech

42 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Haha japp det kan det, okej om jag hade min celica kvar där kan man dra på men inte på den här V50.
Men börjar nog med Volve turbo intake pipe och CCI box om dem nu passar ihop och även funkar bra ihop.

42 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Okej det var skumt, på Bsr hemsida kan man lyssna på hur det låter med halvsats, om inte dem ljuger om den nu.
Gå in och välj avgassystem volvo V50 T5 så kan du lyssna

3 860 Inlägg
28 mars 2011
Men, det ljudet är upptaget utifrån, tänk på att nyare volvo är väldigt bra isolerade... låter alltså mycket mindre inne i bilen!!!

Autotech

42 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Jag vill inte ha så mycket ljud i kupen lite till kanske men inte för mycket. Vill ju inte väcka grabben när han somnar hehe, annars får jag sätta på en extra dämpare när det är pappa vecka smile

42 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
felplacerad vad tror du om CCI boxen och Volve turbo intake pipe då?

DatorPhreak
94 Inlägg
28 mars 2011
kocken29 skrev:
Jag vill inte ha så mycket ljud i kupen lite till kanske men inte för mycket. Vill ju inte väcka grabben när han somnar hehe, annars får jag sätta på en extra dämpare när det är pappa vecka smile

Hade du bott i gbg området hade jag rekommenderat rakarör & a-alt avgassystem. Kan inga bra men relativt billiga avgasbyggare i sthlm.
Dom låter iaf kunden komma och höra + se i slutet av monteringen och så får man prova olika dämpare tills man är nöjd. Så man kan verkligen finjustera ljudet.

42 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
okej, men jag gillar ljudet och jag har sett många som skaffat större intake pipe ser ju snyggare ut iaf smile

42 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Jag känner igen raka rör finns dem i uppsala oxå? har för mig en polare snackade om raka rör men det var typ 7 år sen när han höll på med sin Octavia Rs när dem kom

3 860 Inlägg
28 mars 2011
Felplacerad skrev:
kocken29 skrev:
felplacerad vad tror du om CCI boxen och Volve turbo intake pipe då?

Nja jag ser ingen mening med att byta luftfilter på en originalbil.
Det är väl mer om man har några hundra häst det ska vara aktuellt. Byta luftfilter är väl mer en slags budget lösning för att få ett -vad vissa tycker häftigare ljud när man gasar. Någon nytta gör det inte direkt.
Personligen hatar jag insugsljudet och dumpljudet som det blir. SÅ CCI box känns lite som en overkill.

Volvo turbo intake pipe fick jag allt googla på. Och om det stämmer att dom 220 hästarna blir dämpade på grund av att original röret är för smalt så tycker jag absolut att du ska köpa ett nytt. I annat fall tycker jag även det känns som bortkastade pengar.

Har läst samma, att orginal röret på s40/v50 t5 är för klent och att man faktiskt tjänar mer än ja trodde på att byta, KN har bänk papper på en s40 t.. tror ja bifogade i ett tidigare inlägg

Autotech

42 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Ja det ska jag byta sen får jag se om det blir CCi box eller AEM dry filter

42 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Haha nä 20 hk tror jag knappast ag räknar med 0-4 max men ljudet och responsen kanske.

Tack så mycket

42 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
har frågat runt här men ingen som vet, men tack ändå

Sök