3759
Sök

Volvo V50 T5 vill få lite shysstare ljud

42 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
Hej vill få lite shysstare ljud på min V50 T5:a nån som har tips. Vill inte ha nå 3 tums system. Men lite shysstare ljud inte överdrivet.

Tacksam för svar

42 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
Kan det här vara nått eller rekokomenderar ni nått bättre ??

CCI Box "Carbon Charger Intake" från Simota

http://www.vparts.se/sv/artiklar/volvo/ … 50-t5.html

42 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
Kom igen ingen som vet nått??

7 277 Inlägg
27 mars 2011
Du kanske får lite mer insugsljud men du har kvar det tråkiga avgasljudet.

42 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
Okej, fanns en sida där man kunde höra ett 2,5 tums från kat och bakåt tyckte den bluddrade lite mycket.
Vad ska man ha? får man bättre ljud om man trimmar bilen med chip tex?

Tack för ditt svar

DatorPhreak
94 Inlägg
27 mars 2011
kocken29 skrev:
Okej, fanns en sida där man kunde höra ett 2,5 tums från kat och bakåt tyckte den bluddrade lite mycket.
Vad ska man ha? får man bättre ljud om man trimmar bilen med chip tex?

Tack för ditt svar

Vad jag vet, nej. Det du får göra är att modifiera motorn fysiskt, typ annat insug eller annat avgas. Du kan ju byta bara sista dämparen så får du "lite" annorlunda ljud men fortfarande ganska tyst.

Eller så satsar du på cat-back eller ett helt system. Ett skräddarsytt system med högflödes kattar kan kanske vara något om du har tänkt lägga en del pengar på bilen, då kommer bilen sjunga gött kan jag lova. Annars är nog ta bort och ersätta sista dämparen bra.

Ovanligt lite svar...

42 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
Okej tack så mycket för hjälpen.
Ja det är extremt lite svar, var medlem på zatzy förut från 2004 och var ganska aktiv fram till 2007 sen en paus tills iår och det känns som nån har dött för det är lite svar där oxå eller så har folk tröttnat bara jag vet inte. Var bättre förr iaf för då fick man svar snabbt och många svar smile
Har fler trådar som knappt nån svarat på.

42 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Kan man använda EVOLVE Turbo Intake Pipe samt CCI box. Passar dem ihop??

3 860 Inlägg
28 mars 2011
Kanske, passar evolve röret o cci... röret är ju gjort för att passa mot org luftbox o cci för att passa mot org rör så kanske.. annars går det nog att skarva med silicone slang.
KN insuget är ju lite dyrare men du får nog ett ännu skönare ljud från det tror ja..

Sen tror inte jag att ett halvsats 2,5" avgas låter för mycket, ja kör med 3" o under normal körning låter det inte särskilt mycket inne i kupén!

Finns ju avgas från ferrita kanske simons

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

42 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Men då måste man skärma av å grejja med KN filter. Har du nån länk där jag kan se KN och pris på den.
Vore snällt.

Okej jag lyssnade på 2,5 avgas på deras sida och det bluddrade utanför lät inte så bra.

3 860 Inlägg
28 mars 2011
Datorn kanske inte återskapar ljudet rättvist heller..? Jag tyckte iaf att ferrita lät lite mesigt till min så det blev JT 3" i stället wink

http://www.websitefolder.net/atechmotor/Filter(3).asp

http://www.knfilters.com/search/product … =69-9000TS

http://www.knfilters.com/images/m/69-9000TS_Eng1.jpg

http://www.knfilters.com/images/l/69-9000TS.jpg

Jag tror helt klart på detta mer än bara röret från evolve som sen fäster i org burken!

Autotech

42 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Okej men det är säkrare med CCI boxen då den är skyddad bättre vad jag hört.
Men jag vill ändå ha ett kraftigare rör fram till luftfiltret. Det borde ju funka smile

42 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Får se vilket avgas jag väljer, vill inte att det ska låta för mycket. Och Inge japs dämpar ljud eller nått. Utan lite shysst ljud när man startar bilen och man kör smile

3 860 Inlägg
28 mars 2011
Ja, inge jpas på volvo!! helt rätt!!!

Men  avgas väg så tror ja som någon annan sa att ev byta till sport dämpare, dock har du väl en stor på tväre där bak idag så det lättaste är nog ett 2,5"... kör man då halvsats så låter den inte så farligt mycket men kommer klart låta trevligare när man gasar på!

Vad det gäller röret mellan filter o turbo så kan man kanske köra på ett sportfilter i boxen, insatsfilter och det grövre röret från evolve... org röret stryper tydligen ganska bra på v50 bilen enl atm..

Autotech

42 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Blir nog en 2,5 men frågan är vilket märke/firma.

Ja men ska nog testa röret och CCI boxen smile
Kan nog bli Nice.

3 860 Inlägg
28 mars 2011
Ferrita har ju ett bra system på 2,5"... Har många återförsäljare också..

Autotech

42 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Okej ja dem är ju kända oxå, men en dum fråga kanske ett ferrita system på 2,5 och Simons på 2,5 kan dem låta olika och varför igentligen. Same Shit diffrent name eller?

42 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Nån annan som tror att evolve turbo intake pip och CCI box passar och funkar ihop

4 824 Inlägg
28 mars 2011
kocken29 skrev:
Okej ja dem är ju kända oxå, men en dum fråga kanske ett ferrita system på 2,5 och Simons på 2,5 kan dem låta olika och varför igentligen. Same Shit diffrent name eller?

dom lär låta olika och det beror på ljuddämparen/ljuddämparna osv. och sen så låter rostfritt annorlunda mot vanligt stål så det är inte bara storleken som har betydelse.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

42 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Okej men nån som har erfarenhet , vilka låter bäst

Sök