3671
Sök

Spricka i kjol " glasfiber" snabbt svar tack

210 Inlägg
29 mars 2011
Trådstartare
hejsan , nu är det så att jag har en spricka längst upp på min kjol bak , det har typ lossnat en bit av den och så har det kommit en liten spricka , hur ska jag laga detta så det inte spricker igen ? det är glasfiber , är det bara att ta loss den lilla biten som sitter kvar som är sprucken å spackla ? spricker det då?
Senast redigerat av tommyklov (29 mars 2011)

1 168 Inlägg
29 mars 2011
borre hål där sprickan slutar. så sprickan inte spricker vidare. sedan fräser du ur sprickan så den blir v formad typ. glasfiber i spåret o lagar upp den saknade biten med polyester möjligen.

210 Inlägg
29 mars 2011
Trådstartare
där det lossnat en liten bit då ?

1 168 Inlägg
29 mars 2011
tommyklov skrev:
där det lossnat en liten bit då ?

lagar du med polyester på baksidan och lite glasfiber och spackel

210 Inlägg
29 mars 2011
Trådstartare
hur ska jag laga det på baksidan ? det är på sidan som syns när den sitter på det har lossnat , innesidan är hel

1 168 Inlägg
29 mars 2011
tommyklov skrev:
hur ska jag laga det på baksidan ? det är på sidan som syns när den sitter på det har lossnat , innesidan är hel

slipa ut skadan o spackla det då? tongue

124 Inlägg
29 mars 2011
Hoppas det är lugnt om jag lånar din tråd lite?

Jag kollade på lite kjolar, så dem jag är rätt intresserad utav är gjorde i polyester, och min fråga är om det är ett hållbart material? Om det håller bra och om det är svårt att arbeta med?
Tack!

210 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
JIMMY :  ja men tänkte om det spricker om man kör med vanligt finspackel tongue? annars går det ju smile

Sök