3009
Sök

Symptom vid dåliga tändkablar eller tändstift?

GREASEMONKEY
822 Inlägg
19 mars 2011
#21
Det sista stiftet bör du kasta och förtränga att du haft i din ägo, Jag tycker det är sämsta skiten man kan köpa i bland tändstift ! har testat och det har aldrig fungerat tillfredsställande.

Mvh S.Österdahl

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
#22
Du tänkte alltså eyquem stifen? dom satt i förra motorn som hade gått 40.*** mil så jag vet inte hur bra dom är. hmm Bosch stiften tyckte jag också hade gjort sitt... dom är väl inte dom nyaste

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
20 mars 2011
#23
Byt kablar & stift och kolla tändningen med stroboskop. Det låter ju precis som att tändningen står lite lagom fel. Annars är det väl bara att ljustera tändningen med motorn igång och lite känsla? Det gjorde jag i flera år innan jag tog mig för att köpa lampa tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

GREASEMONKEY
822 Inlägg
20 mars 2011
#24
¤¤740Racing¤¤ skrev:
Du tänkte alltså eyquem stifen? dom satt i förra motorn som hade gått 40.*** mil så jag vet inte hur bra dom är. hmm Bosch stiften tyckte jag också hade gjort sitt... dom är väl inte dom nyaste

Ja, det är väl Biltemas gamla stift, nu har dom väl bytt dom mot nåt annat.

Mvh S.Österdahl

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
#25
770_EVOLVE skrev:
¤¤740Racing¤¤ skrev:
Du tänkte alltså eyquem stifen? dom satt i förra motorn som hade gått 40.*** mil så jag vet inte hur bra dom är. hmm Bosch stiften tyckte jag också hade gjort sitt... dom är väl inte dom nyaste

Ja, det är väl Biltemas gamla stift, nu har dom väl bytt dom mot nåt annat.

ja nå briskt stift har dom börjat med nu men jag ska köpa på Ngk stift på fredag

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
#26
pojkvännen lånade mercan igår till hans jobb igår, han hade ställt den inne i ett varmgarage under tiden han jobbade, sen när han skulle hem så hade mercan startat utan större beskymmer.

Då är det nått som mercan surar ner sig på när den står ute i kylan,jag hitta en annan kallstartsventil (kallstartsventil från en nyare motor) och ovp relä som jag ska byta sen då jag får en chans för pojken lånar bilen nästan varje dag.

Just ja..det luktar gamla strumpor från avgaserna,men det kanske beror på att bilen har stått länge?

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
#27
åkte till verkstaden med mercan (två merca mekaniker som starta en egen verkstad),
haha....jag förklara mitt problem,då gick han ut,öppna huven och tog bort styrboxen och bad mig starta bilen. Då gick hon igång direkt.
Han fråga om jag hade en annan styrbox,och det hade jag såklart...
-om den andra ska funka så måste den ha samma två slutsiffror som denna (32).
Jag for hem och kolla på den andra boxen och den hade också 32 som slutsiffror så jag bytte den,nu startar hon utan problem men dock för hög tomgång (1500varv)

Sen så kom tempen upp på 95grader så då stängde jag av bilen,jag är så rädd att den ska koka

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
#28
Såg nu att tändningen står helt fel med.... de är väl också ett tecken

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
28 mars 2011
#29
Felaktig tändning kan ge förhöjd tomgång och värmeproblem så det kan kanske lösa problemet. Snart har du väl gått igenom varenda bit i den där? wink

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Snäll liten biltjej
880 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
#30
RD_87 skrev:
Felaktig tändning kan ge förhöjd tomgång och värmeproblem så det kan kanske lösa problemet. Snart har du väl gått igenom varenda bit i den där? wink

Haha oja de har jag lol Näe ställde tändningen rätt,bytte till ngk tändstift äntligen,när den är varm så står den på 1000rpm ganska precis men kallstarten är fortfarande krånglig, fick veta att man kan pröva koppla bort lambdan,sen ställa in co halten,sen tillbaka med lambdan och då ska den tydligen ha perfekta värden och lättstartad motor så jag får väl testa det roll

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare


Sök