3397
Sök

BSR steg 2 + Opti Flow A4 B5

8 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Hej!

Jag funderar på att fixa ett Steg 2 av BSR, någon som har erfarenhet om detta? värt pengarna?
Audi A4 1.8T 2wd - 97

I kitet ingår:
2,5" från katten.
Chip.

Detta ska få ut 196 hästar enligt BSR. Tänkte sätta dit BSRs öppet luftfilter (optiflow) vid samma tillfälle.

Undrar lite hur det blir med ljudet när man har detta avgasystem? Heter Sportflow men ska tydligen vara ett Simons 2.5' efter katt.

Jag är också sugen på att knuffa den över till 210-220 hästar, hur går jag tillväga? Downpipe och racekatt?

Jag vill ha lite ljud i maskin och inte bara original ljud.

Tack på förhand!
Senast redigerat av Igoorrr (31 mars 2011)

296 Inlägg
31 mars 2011
skillnaden mellan steg 1 och steg 2 är minimal!
med sportfilter blir det lite härligare dump ljud pyser och viner lite mer.
ljudet med 2.5" system blir grövre men det låter inte överdrivet mycket, och du kommer igenom besiktningen. om du vill ha mera ljud än det så tar du bort slutburken och sätter ett rakt rör istället, då låter det mycket!! och vet ej om du kommer igenom besiktningen smile

för att komma upp till 220hk behöver du chip, halvsats, downpipe, sportkatt och filter. om det verkligen blir några 220hk vete sjutton men dahlbäck påstår det iaf smile

hoppas att det inte blev för kladdigt och att du förstod smile

Lycka till!

MvH

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

8 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Tack för ett bra svar smile Men är det värt det då? smile Ser att du har steg 2+/3 effekt i din, nöjd jämfört med original?

296 Inlägg
31 mars 2011
det är stor skillnad mellan org och steg 1 sen är det ingen skillnad mellan steg 1 och två, och mellan steg två och tre är det lite skillnad smile sammanfattlingsvis, steg ett är helt värt, steg två är absolut inte värt och steg tre är lite värt wink

8 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Ja du man funderar ju, sugen på steg 2 för att få fram trevligare ljud ur bilen :s

296 Inlägg
31 mars 2011
ja, det blir ju ett mulligare ljud men inge mer effekt smile

8 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Japp det förstår jag tongue Ska provköra en polares audi nu i helgen, har likadan fast med steg 2. Tycker öronen om det dem hör får man väl punga upp cashen! smile

296 Inlägg
1 april 2011
yeeah! ;D

Sök