3744
Sök

850 Strålkastar lampa byte

175 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
Tjenare, liten dum fråga kanske men hur i hela friden är det meningen att man ska kunna byta ut lampan ? hmm Min lampa gick igår och skulle byta men jösses,första gången jag har haft sådant problem som borde vara så simpelt att byta, en 850 -96. Har googlat och kollat men folk säger man ska behöva ta bort kofångarn hmm

8 251 Inlägg
2 april 2011
Att byta en lampa i sig är inte svårt. Öppna huven, på baksidan av strålkastaren sitter plastlock man får vrida loss, sen tar man bort kabeln till lampan och sen sitter det en hake man får lossa på och sen är det bara att dra ut lmpan. Montering i omvänd arbetsordning. Och man kan för övrigt byta hela strålkastaren utan att ta av kofångaren.

466 Inlägg
2 april 2011
vilken sida?

Man bara ta bort "skyddet" på lamphuset baktil. Sen lossa "bajnonett" fattningen och ut med lampan o byt?
Så är det på min -95a wink

175 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
Vänster är det som gäller, puh tänkte väll att man inte skulle behöva hålla på för mycket hehe tongue Men lika bra att fråga och det visade sej vara så mycket mindre arbete, tackar så mycket smile

Ah all denna plast, vetifan hur man ska lossa hmm
Senast redigerat av Fyndler (2 april 2011)

175 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
Ah detta är ju pinsamt hmm Har inte en anning om hur jag kan misslyckas, lyckas inte få bort så jag kan byta lampa hmm

8 251 Inlägg
2 april 2011
På baksidan av strålkastarhuset sitter det runda lock, det är dem du ska vrida på för att komma åt den lampa du vill byta.

175 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
Ah tackar så mycket igen smile Något nytt lär man sej varje dag, tur det finns människor som hjälper en hehe tongue

Sök