3162
Sök

Byte av växellåda SAab 9-5 -98? Hjälp!

15 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
Hejsan, jag undrar om det är någon som vet vad måste tas av/flyttas för att kunna tilta motorn och få av växellådan.

Tack på förhand.
-Prem

1 498 Inlägg
2 april 2011
Ta av framangsbryggan. bakre motorfäste. downpipe. batterihylla. lossa styrväxel säkert något jag har glömt.

15 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
Jo, men saken är den att Subframen sitter fast på så sjukt många ställe.

1 212 Inlägg
2 april 2011
du kommer att behöva: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o … ok-500-kg/
mkt skruvande, men inte svårt.

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

15 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
kenth66 skrev:
du kommer att behöva: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o … ok-500-kg/
mkt skruvande, men inte svårt.

Okej, men jag har dock inte råd med ett sådant, så vad kan man använda istället?

4 299 Inlägg
2 april 2011
ascona-tic skrev:
Ta av framangsbryggan. bakre motorfäste. downpipe. batterihylla. lossa styrväxel säkert något jag har glömt.

Oljerör som sitter i subframen på remdrivningssidan av motorn också, kylarpaketet ska hängas upp.

Sen att hänga upp motorn, det är bara att ta något som du VET håller för vikten. Någon vet jag använde sig av en ganska fet träbalk som hade 2-3 klossar på vardera sida.

Dock är det att rekomendera att köpa ett sånt "motorok" eller låna ett om du kan det.

15 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
ascona-tic skrev:

Oljerör som sitter i subframen på remdrivningssidan av motorn också, kylarpaketet ska hängas upp.

Sen att hänga upp motorn, det är bara att ta något som du VET håller för vikten. Någon vet jag använde sig av en ganska fet träbalk som hade 2-3 klossar på vardera sida.

Dock är det att rekomendera att köpa ett sånt "motorok" eller låna ett om du kan det.

Okej, hur mycket tror du motorn och allt det väger då, så man vet någorlunda hur tjock träbalk man ska använda?

Sök