2868
Sök

Megasquirt

52 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
hej har en bmw 535 turbo med megasquirt som misständer och tänkte då att ja skulle lägga ut en logg på forumet och se om kunde hitta nåt fel  men problemet är att jag lyckas faan inte komma in i megasquirt står bara

The selected communication port (com1) could not be opened ''¨to fix this click communicatisons -> setting and change the port
then click file -> offline to connnnect to your ecu.
go offline until you select a valiad port? på settings står det/ port com1/ timer interval 50 /serial date rate 9600.

och provat port 1 2 3 men värkar inte funka kör med en usb kabel in i datorn någon som har en lösning ??

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
5 april 2011
gå in på skogenracin.com där finns de guider på ms, sen kan du även skriva en tråd där så får du garanterat mer hjälp sen kan du åka till gävle o mappa den riktigt

tjooolihoo

513 Inlägg
5 april 2011
Vad var det sista du gjorde med megasquirt? Tex körde in nytt grundprogram? Haft samma sak själv

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 april 2011
Fixa din rubrik så slipper vi låsa

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

MolnbyPerformance
365 Inlägg
5 april 2011
Gå in på enhetshanteraren och leta efter din usb adapter till ms, där står det vilken port den använder.
Har min på COM9  tongue

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

Sök