2415
Sök

Vilken Vxl Låda ??

DREAMTEAM
248 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
#1
Har funderat på att skaffa mig en Getrag Vxl låda.
Vet bara inte vilken som passar bäst och vilken som är mäst lämplig
till min bil och motor !?

Sett att Getrag ZF är ett ganska vanligt val till lite större motorer.
men finns det andra alternativ ??

Behöver något som är bättre än min m47 låda då jag har lite mer än 200 hk till nästa sommar.

någon som kan tipsa?

Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)

1 004 Inlägg
23 november 2006
#2
tror nog att en m45 skulle palla 200+ länge.... men en getrag 260 är nog ganska lämplig det är ju ganska litet hus på dom passar bra i en 240 smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

499 Inlägg
23 november 2006
#3
Kanske en m90 låda från senare 940 Turbo?


DREAMTEAM
248 Inlägg
23 november 2006
Trådstartare
#4
262turbo skrev:
tror nog att en m45 skulle palla 200+ länge.... men en getrag 260 är nog ganska lämplig det är ju ganska litet hus på dom passar bra i en 240 smile

juste ... 260 hette dom ja ... vad ska en sådan palla då?
vill ju ha så jag vet att det håller för att bränna ordentligt gummi utan Vxl ras

Och en m45 vill jag ej ha ... vill ha något 5 vxlat ... inte kul med 4 vxlat på längkörning :S

Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)

1 004 Inlägg
23 november 2006
#5
ja du efekt vet jag inte men runt 500-600hk ska nog inte vara några problem... men det är ju  vridet som käkar låder och misstag av föraren... så för 200 hk och inga misstag så kan du nog bränna däck tills det börjar snöa smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

DREAMTEAM
248 Inlägg
24 november 2006
Trådstartare
#6
262turbo skrev:
ja du efekt vet jag inte men runt 500-600hk ska nog inte vara några problem... men det är ju  vridet som käkar låder och misstag av föraren... så för 200 hk och inga misstag så kan du nog bränna däck tills det börjar snöa smile

okey, får nog bli nån fräsch 260 låda ... får leta som tokig antar jag ...
märkte förästen även att det fanns getrag 260 till m30 och nån annan modell ...
någon skillnad på dom ?! :S

Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)

1 004 Inlägg
24 november 2006
#7
du kan nog ta vilken getrag låda som helst kan nästan lova att den håller till 200 pållar pluss att det är lite arbete att få i en 260 låda i 240... varför inte en m90 låda?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

10 287 Inlägg
24 november 2006
#8
M90 håller utan problem. Det som händer med M90 är att man växlar sönder dom när man missar växlar. Där är en Getrag bättre.

Problemet med en BMW-Getrag är att man måste modda en hel del.

/Göran

Nybakk_240 skrev:
Har funderat på att skaffa mig en Getrag Vxl låda.
Vet bara inte vilken som passar bäst och vilken som är mäst lämplig
till min bil och motor !?

Sett att Getrag ZF är ett ganska vanligt val till lite större motorer.
men finns det andra alternativ ??

Behöver något som är bättre än min m47 låda då jag har lite mer än 200 hk till nästa sommar.

någon som kan tipsa?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

DREAMTEAM
248 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
#9
Någon som kan ge sig in på mer exakt vad som behöver moddas för att få dit en Getrag 260/265.

För länge sen var jag inne på M90 låda men även där är det ju lite att göra för att få den på plats. och en Getrag 260 är väll inte lika klumpig som en M90 i storleken !? eller har jag fel?

Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)

DREAMTEAM
248 Inlägg
13 december 2006
Trådstartare
#10
upp __ Någon ?

Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)

274 Inlägg
15 december 2006
#11
ja skulle satsa på m90:in, passar rakt av.. byt svänghjul o kardan så har du en låda som pallar det mesta..

fyllo

DREAMTEAM
248 Inlägg
20 december 2006
Trådstartare
#12
brelasten skrev:
ja skulle satsa på m90:in, passar rakt av.. byt svänghjul o kardan så har du en låda som pallar det mesta..

Vilken kardan passar då?
mellan m90 lådan och bak till axeln... ?

Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)

43 Inlägg
20 december 2006
#13
köp m90

luft har man i däcken inte i hjulhusen

the greatest
121 Inlägg
20 december 2006
#14
262turbo skrev:
tror nog att en m45 skulle palla 200+ länge.... men en getrag 260 är nog ganska lämplig det är ju ganska litet hus på dom passar bra i en 240 smile

bytte fån volvos automat låda(940) vet ej vad den heter. till m45 med 200+ o den pallade med typ en vecka o då var det normal körning.

The Mödd

DREAMTEAM
248 Inlägg
29 december 2006
Trådstartare
#15
ja jag har inte tänkt mig en m45 iaf så tongue inte 4 vxlat ... usch ... getrag 265 har jag nog bestämt mig för

Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)


Sök