3701
Sök

Monterat ny tankarmatur på 740, nu går den som skit! HJÄLP!

10 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
Igår monterade jag dit en ny tankarmatur i plast på min 740;i pga att den gamla var totalt sönderrostad. Nu när jag startar den så går den ganska dåligt på tomgång, när jag gasar så nästan dör den, och när jag kör dör den efter 20-30 meter.

Största problemet är ju att tankarmaturen i plast hade 5 slangar. Min gamla hade bara 4 slangar. Jag monterade dit dem jag tror var rätt och satte en tejp-bit på det 5;e slanghålet. Sen prövade jag att rycka bort tejpen, då hör jag ett sugande ljud därifrån. Hur ska jag göra?

Tack på förhand!

1 758 Inlägg
10 april 2011
Låter som det blir undertryck i tanken på grund av att den inte avluftar.
Om du tar bort tejpen, startar motorn och håller fingret över den anslutningen, suger det i den då?
Isf har du felet där! Måste ju vara avluftning till tanken.

Annat fel kan t.ex. vara att du inte fått i armaturen riktigt rätt, så att den ligger för nära botten eller något skvalpskydd.

10 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
schnauz skrev:
Låter som det blir undertryck i tanken på grund av att den inte avluftar.
Om du tar bort tejpen, startar motorn och håller fingret över den anslutningen, suger det i den då?
Isf har du felet där! Måste ju vara avluftning till tanken.

Annat fel kan t.ex. vara att du inte fått i armaturen riktigt rätt, så att den ligger för nära botten eller något skvalpskydd.

Det var den gamla soppan som fanns kvar i förgasaren etc. därför startade den. Nu går den inte igång alls. Pumpen är nog trasig eller så är elkablarna felkopplade? Ska prova senare idag...

Sök