3405
Sök

Tråd Låst

1 813 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
fick fixat mitt fel Tack för era svar!
Senast redigerat av dj_padde (10 april 2011)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

KHRacing
8 april 2011
du kan säkert "blåsa/spränga" ut det på plats.
så gjorde vi med isdäcken utan minsta problem.

BMW ///M3
404 Inlägg
8 april 2011
nu vet jag inte om de funkar men? men som man sett folk göra på filmer när dom sprayar i lite startgas å sen tänder på och poff så sitter däcket på plats tongue

http://www.youtube.com/watch?v=I_NKl83N … re=related

Smålänning
7 887 Inlägg
8 april 2011
Finns inte slang till så stora dimensioner. Mest för att man inte BÖR lägga slang i lågprofilsdäck.

Blir nog tyvärr att bita i det sura och köpa ett nytt och låta någon med bättre däckmaskin lägga på det smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

8 april 2011
Det e inte piffat som e problmet det e att att luften åker ut från fälgkanten och däcket för maskinen fastnade och drog sönder en. Bit påå gummit på insidan då får ja beställa nytt om inte slang finns

Arg Snickare
875 Inlägg
8 april 2011
diamond_precious skrev:
Det e inte piffat som e problmet det e att att luften åker ut från fälgkanten och däcket för maskinen fastnade och drog sönder en. Bit påå gummit på insidan då får ja beställa nytt om inte slang finns

Alltså va?

1 813 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
asså det e inte själva poffet som e problemet. ja har bytt däcket på fälgen och allt e klart. men min däck krängare hade det lite trögt sista biten att få över däcket så blev ett stop så det skar te lite i däcket på inne sidan. på det som ska ligga emot fälgen för att hålla det tätt mellan däck och fälg på insidan utav fälgen. det läcker luft där nu. mellan fälg å däck. så tänkte ja visst lite däckfix klarar nog av att tätat den lilla läckan. men det gjorde det inte. läcker lite ändå )= däför tänkte ja slänga in en slang i däcket så slipper man skiten att köpa ett helt nytt däck till för det e tråkiga pengar )=

men verkar inte finnas slang te ett 19" så vetefan va man ska göra . fylla på med en flaska däckfix te å se om det blir tätt.. :S

1 813 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
ja kanske får in å ha en flaska te idag smile japp körde ca 9km och höl ca 60-80km/h stod inte hastighet stod bara kör normalt tongue och mitt normala e FULL gas haha fast höl mig denna gången smile

242 Inlägg
9 april 2011
dj_padde skrev:
ja kanske får in å ha en flaska te idag smile japp körde ca 9km och höl ca 60-80km/h stod inte hastighet stod bara kör normalt tongue och mitt normala e FULL gas haha fast höl mig denna gången smile

Du måste vara retarderad!
Senast redigerat av Phed (9 april 2011)

Arg Snickare
875 Inlägg
9 april 2011
hahahahha

11 Inlägg
9 april 2011
Padde!
Läget?
Prova att köra i en jävla massa luft, chocka det om du har möjlighet till chockbehållare. om det tätar när du har mycke luft i typ 5 bar, då får du ha minst fem bar i det helt enkelt eller köpa nytt och montera rätt big_smile
HARE

1 813 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
ja ja får göra det:P men håller tätt nu=) 2,5 flaskor med däckfix:P haha köpa nytt sen=) nyss fått ut den från verkstan=) kostade lite mer lr mkt mer än ja trodde haha

27 Inlägg
9 april 2011
på mitt jobb så har vi en tryckluft som kan ge ut som ett "jet blås" och spränger ut däcken på platts typ:P

1 813 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
varför ska ja spränga ut däcket ? asså ja har ju luft i däcket i ca 3-5 timmar det läcker pga att när vi krängde på däcket fastnade maskinen å däcket å drog sönder en smal gummi bit på insidan av däcket. den kanten som ligger emot fälgens inner sida för att hålla däcket tätt. och efter som den blev skadad där så läcker luften ut när man har fälgar å det på bilen för det blir tryck på däcket. står däcket i garaget jämte bilen så håller däcket luften i sig. så det e inte för att ja inte har fått smällen man måste få när däcket ska poppa ut för att hamna rätt det e fixat. det e att luften försvinner för att en liten kant e skadad därför ville ja slänga i slang. för ett däck för närmare 3000kr st e inte så roligt att slänga å köpa ett nytt.. därför ja undrar om slang finns. men skit samma det fixar sig smile

12 086 Inlägg
10 april 2011
Alltså ni alla är ju fan tröga, han har inte problem med att kränga på däcket!! Utan däcket är skadat och håller inte luft.

Håller däcket luft i ett par timmar borde däckskum lösa problemet. Om inte är det väl bara nytt däck som gäller.

1 813 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
tack någon som förstod mitt problem smile

ja nu verkar däcket hålla luften smile riktigt skönt e det hehe..

tack iaf men problemet e fixat smile

2 182 Inlägg
10 april 2011
Du gjorde alltså fel vid montering av däcket smile

Om däcket vart för skadat i i kanten så finns det risk för att det kan krypa över kanten på fälgen men om jag förstått det hela rätt så är det bara en liten bit som lossnat?

Och slang i däck ökar risken för punktering markant så man undviker slang till personbilsdäck.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

27 Inlägg
10 april 2011
doh, sryxD:P
missförstod fråganxD:P

1 813 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
hehe sånt som händer smile men felet e fixat så det funkar fint nu smile tack för era svar iaf=)

Sök