3306
Sök

Pyspunka på gammal alufälg

1 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
Fick fyra st gamla alufälgr till Volvo 740/940. Jag krängde på fyra bättre begade sommardäck och nu läcker det förskräckligt, sannolikt mellan fälg och däck. Finns det något mirakelmedel (någon gegga kanske) som kan appliceras mellan däck och fälg för att få tätt, eller är jag hänvisad till att lacka om fälgarna? Kan balanserna som verkstan tryckte på vara boven?
Tacksam för råd.
Niklas - alufälgsnovisen.

Sjuksköterska, psykiatri
149 Inlägg
10 april 2011
Om du kommer på något kan du berätta det för mig också så jag kan laga farsans, han envisas att köra sina vinterdäck till honda civic -91 på gamla lackade sketna alufälgar - läcker som ett såll. Dessutom har han tryckt i biltemas punkteringsspray x 2 också - så det medlet kan du iaf räkna bort som att det tätar smile

"Allt levande föds utan orsak, vidmakthålls av svaghet och dör utav en tillfällighet"

Offroad Racing
3 122 Inlägg
10 april 2011
Det brukar kunna bli bättre bara man åkt en sväng så däcket får sätta sig ordentligt.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
10 april 2011
Däcksverkstäder kan sätta i slang åt dig. Ett underverk för sletna gammla alufälgar...

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Sök