Precis som HarryComa och flera andra skrev så tar många "förgivet" bara för att dom söker Sponsring så ska dom få allt gratis och liknande, och vissa hävdar att man måsta ha en häftig bil och liknande men så är inte fallet vad jag upplevt det,
för jag har då lyckas skaka lös 3-4 olika företag som ska "sponsra" mig med rabatter allt från 20 till 70%, och då är det allt möjligt små plock inräknat.
det jag ville ha sagt hur Häftig är en MB W124:a med en slö diesel motor på 90hk ?
så att man behöver ngn fet BMW för att få sponsring är väll att ta i, VISST spelar bilen roll.
Men i helhet ska man ha en
fräsch bil och ett bra upplägg på varför just man ska bli sponsrad, vad dom får ut av det och vad det är för något mål man har med bygget.
Etc bli etta på Vallåkra eller vinna People Choise etc etc, vad företaget får för något gott ut av det hela...
i efterhand kan man ju diskutera fram ett "avtal" kan ju bli på tal om Hel sponsring som delvis sponsring eller rabatt på visst sortiment dom har emot att dom etc får ta den på vissa utställningar och kanske ställa i "Deras företags monter" , eller att man får bara "låna" efter marknads prylarna under en viss period. det varierar ganska mycket från företag till företag.
vissa man pratat med har varit HELT omöjliga och få ens 1% rabatt, visst det kan ha med ens upplägg att göra eller ens bil, tror inte så många finner att ens bil är "potent" Show-bil,
Hoppas att ngn vart lite vettigare av mitt inlägg
( vill bara till lägga att det inte bara är svenska företag jag har som "stödjer mig" )
Norskt - Svenkt - Danskt och fler hopppas man givetvis på, dock så har jag inte haft "turen" att få helsponsring eller några prylar helt gratis.
LYCKA TILL ALLA SOM FÖRSÖKER SÖKA SPONSRING !