Hej,jo när ja tittade närmare på 854-93 så va de 4-bult på den,och ja har liggande 15 tum-5bult.Ja tycker de känns onödigt att sälja dessa 5-bult för dom inte passar,men då undra jag om de finns sätt att ändra 4-bult till 5-bult?
Man byter alltså hela navet med lager och allt, sen blir man ju tvingad att även byta bromsskivorna. Alltså inga problem att genomföra, men onödigt dyr historia...
Varför inte bara köpa spacers som bygger om från 4 till 5 bults? och du kan ju vällja vilket bultmönster du vill vid bestälning å så du kan ha vilka fälgar du vill!
Varför inte bara köpa spacers som bygger om från 4 till 5 bults? och du kan ju vällja vilket bultmönster du vill vid bestälning å så du kan ha vilka fälgar du vill!
Problemet med det är om bilen från början har ett högt ET så finns det inte så mkt plats att spela på
okej,men om de så stor kostnad så kan ja lika väl glömma det.Men då undra ja ifall Audi fälgar passar de äldre 850 med 4-bult alltså?
japp de passar , hade 17" på min gamla audi som jag sålde till en kompis och han hade en 850 93a .. passa fint de men du måste ha styrringar oxå för dom passar inge bra på naven
"Det är inget ovanligt att bygga om 4 bult till 5 bults. Dom flesta inväntar en bra 70 serie (upp till 98) som har samma centrum muttertyp. Och köper sen en sats av skroten med 4 skivor och 4 nav för att byta med./Thommy"
Kan man ändra 4-bult till 5-bult med spacers,,, lacky
Går säkert men det skulle bli så lite material vid vissa bulthål så det skulle bli osäkert att köra med. Spacern måste bli så tjock isåfall så fälgen kanske hamnar 30-40mm längre ut.
Jag vet att denna tråden är gammal.. men jag hörde från en kompis att man kan köpa fem bults platta som man skruvar fast i sina fyrbultar.. stämmer detta?? Det låter ju för bra.. =P
Jag vet att denna tråden är gammal.. men jag hörde från en kompis att man kan köpa fem bults platta som man skruvar fast i sina fyrbultar.. stämmer detta?? Det låter ju för bra.. =P
jo de finns spacers som ändrar bultcirkel men men de finns stor risk att ena hålet kommer väldigt nära ett annat å då blir spacern jävligt skör just där.-
Jag vet att denna tråden är gammal.. men jag hörde från en kompis att man kan köpa fem bults platta som man skruvar fast i sina fyrbultar.. stämmer detta?? Det låter ju för bra.. =P
jo de finns spacers som ändrar bultcirkel men men de finns stor risk att ena hålet kommer väldigt nära ett annat å då blir spacern jävligt skör just där.-
Aha.. Det va ju mindre bra.. Tyckte det lät för bra det..
Jag vet att denna tråden är gammal.. men jag hörde från en kompis att man kan köpa fem bults platta som man skruvar fast i sina fyrbultar.. stämmer detta?? Det låter ju för bra.. =P
Ja det finns men det beror på vilka bultcirklar man skall bye mellan om det går.
Finns till SAAB iaf som byter från 4/108 till 5/110
The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Jag vet att denna tråden är gammal.. men jag hörde från en kompis att man kan köpa fem bults platta som man skruvar fast i sina fyrbultar.. stämmer detta?? Det låter ju för bra.. =P
Ja det finns men det beror på vilka bultcirklar man skall bye mellan om det går.
Finns till SAAB iaf som byter från 4/108 till 5/110
Aha... Ja jag har en mazda 323f som har 4/100. Så då kan man lägga ner det projektet..
okej,men om de så stor kostnad så kan ja lika väl glömma det.Men då undra ja ifall Audi fälgar passar de äldre 850 med 4-bult alltså?
Det är nödvändigtvis inte så dyrt, de du skulle kunna gör är att borra nya hål i skivorna och lägga igen de gamla. De finns många skrotar som har 850s nu så leta där, du kommer nog undan nån stans mellan 1000-2000:- om du har tur