12 april 2011
Trådstartare
Tjena !
Det är så här att jag fått tag på en Garret GT28 RS, gröna spridare, Anpassad mjukvara från maptun samt gröna spridare till ett bra pris. Övrig hårdvara så som 3" Dp, X-flow IC och soppa pump har jag redan sen innan. Mjukvaran med hårdvara ska ge 310 hk.
Men till min fråga är om jag kommer behöva en ny BTR ? Sen har jag haft en diskussion med en kompis, som jobbar som bilmekaniker och som har trimmat en hel del Saab, han påstår att jag kommer lägga min låda direkt. Men jag är tveksam till detta, eftersom jag inte hade tänkt att starta stillastående och stampa fullt, utan använda kraften vid omkörningar eller när jag redan är uppe i lite fart. Just nu känns det inte som det inte finns ekonomiska resurser till att behöva lägga i en ny växellåda. Så frågan är tror ni lådan kommer att hålla för sådan körning ? Alltså inga starter i ett race stillastående eller något sådant.
Kan tillägga att bilen endast gått 13000 mil och lådan känns riktigt bra i jämförelse med andra Saab NG 900 jag har känt på.
Mvh Philip