3099
Sök

Mercedes w124 sänkning

606 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
vill sänka min w124 men frågan är sänkningssats eller går det att kapa fjädrarna utan att bilen ska bli kass å köra ?

Kan det lagas ska det lagas! :)

Forummoderator
18 118 Inlägg
3 april 2011
jottosson skrev:
vill sänka min w124 men frågan är sänkningssats eller går det att kapa fjädrarna utan att bilen ska bli kass å köra ?

Blir de inte rätt kobenta bak om man sänker? Du har ju en Sportline redan!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

606 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
tror att fjädringen på min är bytt till original hmm tycker den är väl hög för att vara sportline yikes

eller så inbillar jag min bara :o ska gå ingeom besiktnings papprena sen och se om de är nån anmärkning på fjädringen... har besiktnings papprena från 90 -> 03 och har de varit nån anmärkning där så har bilen blivit inlämnad på merca verkstad och repad senaste 8 åren vet jag dock inte hur det ser ut... men gubben som hade bilen ska tydligen ha varig rätt petig så det kan vara bytt
Senast redigerat av jottosson (3 april 2011)

Forummoderator
18 118 Inlägg
3 april 2011
jottosson skrev:
tror att fjädringen på min är bytt till original hmm tycker den är väl hög för att vara sportline yikes

Ingen större skillnad förren du ställer dig bredvid en likadan. Då ser den vanliga ut som en SUV. Nåja...
Haft en sänkt 300E och den vill jag minnas var riktigt nervös på vägen. Jobbig att köra på motorväg och vid transport från A till B. Så som en W124 ska köras.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

606 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
har du kanske rätt i smile  redigerade tidigare inlägg också :p

ett par större pjucks på den så ser det nog bättre ut 17" kanske smile
Senast redigerat av jottosson (3 april 2011)

22 Inlägg
13 april 2011
Jag har då sänkt min.. å den är inte lite sänkt heller, kan vara jobbigt efter guppiga vägar, men äre en bra väg så går den som ett strykjärn.

1 722 Inlägg
13 april 2011
Värst vad "alla" mercaägare har tvångstankar att sänka...

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

606 Inlägg
13 april 2011
Trådstartare
jamen bilen går hur bra som helst efter vägen nu och ligger som ett strykjärn men det är snyggare med sänkt bil dock så kommer man snednöta däcken vilket inte är allt för roligt  ? :p

22 Inlägg
13 april 2011
tvångstankar? kan jag inte påstå att vi har, men de blir ju jävligt mycke snyggare om man sänker? varför köper man större fälgar? jo för att de ska bli finare, ungefär samma sak.

22 Inlägg
13 april 2011
jo nog blir de lite att det nöter däck, men de är smällar man får ta smile

1 722 Inlägg
13 april 2011
var blir det snyggare ?

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

22 Inlägg
13 april 2011
haha ja undra de.. vart fan tror du?

Sök