Som det står i rubriken så har jag probelm me att få både hel och halvljus att funka. När jag först kopplade helljusen så fick ja dom att funka med hjälp av extraljusrelän men när ja sedan kopplade in halvljusen direkt i orginal kablarna med plus till plus matningen och minus till jordningen för halvljuset så funkar endast halvljus medan helljusen bara blinkar till och sedan slocknar. Har kollat strömen för helljuset men den finns inte nu. Vad kan de vara? Har bytt till devileyes och har 35watt för halvljus och 55watt för helljus.
nu var det år sen jag kopplade i en sån men har för mig plus och jord var vända,, eller att den inte jorda ,, man var tvungen koppla en egen jord,, kanske nån annan som kommre ihåg hur det är.
pröva och dra egen jord från alla ballaster. har du kopplat in ballasterna på den kabeln som tänder org-helljuset? dum fråga men eftersom du inte skrev med de så frågar jag har xenon org på min v40 men konveterade om helljusen och tog från den kabeln som tänder helljuset org och funkar fint dock drog jag egen gjord från ballasten till chassi. om inte de funkar så kör halvljus på org-kablarna sen hel genom relä
ja gjorde som de sista du skrev med halvljusen via orginal å sedan helljus orginal till relä å senn jordningen orginal till relä å då jorda den ut då helljus är på se de funka än så läng tack för svar