2796
Sök

3" Downpipe till SS Aero, Problem utan chipning??

5 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
Jag har monterat ett duplex system ifrån Bsr på min bil och funderar nu på att uppgradera mig lite och hänga på ett 3" downpipe också... Men problemet är att Bsr säger  att jag inte jag kan göra detta utan att chipa bilen samtidigt, för om jag gör detta så kommer jag att få en massa felkoder och motorlampan kommer att börja lysa...

Så därför undrar jag om någon har någon erfarenhet av detta för om man kan montera det utan problem,för det verkade som killen jag pratade med inte visste vad han pratade om utan bara ville kränga en chipnig.

Tack på förhand

32 Inlägg
16 april 2011
varför inte trycka i ett steg 1 när du ändå är i farten o ska uppgradera dig? Du lär inte bli besviken..
Antagligen så kan du få felkoder på lamdan eller nått liknande ifall du byter. men visst går de att byta ändå..

5 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
jo jag funderar på att chipa men hur mycket extra påfrestningar blir det på motor och låda? Hur många Nm tål original låda?

32 Inlägg
16 april 2011
Det beror ju på hur du behandlar bilen. Att tok varva och spinna på ettan vid varenda rödljus kanske inte är jätte skonsamt för lådan.  Annars är det inga skuggor

5 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
Nej, jag kör rätt lungt med bilen och är rädd om den... det blir nog att skaffa ett chip med då:)

206 Inlägg
17 april 2011
öööööhh.... du behöver absolut inte byta mjukvara om du sätter på en 3" downpipe.

166 Inlägg
17 april 2011
Kax skrev:
öööööhh.... du behöver absolut inte byta mjukvara om du sätter på en 3" downpipe.

Mycket gissande hit och dit!
Slänger du på en 3" Dp tillsammans med en Sport/Racekat utan "rätt" program, så kommer CE tändas för dig. (Bakre lamdasond)

"Rätt" S/W till rätt H/W trodde jag va basic.....

5 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
Tack Juuka, då vet jag...då blir det ett steg 3 då...

206 Inlägg
21 april 2011
Juuka skrev:
Kax skrev:

Mycket gissande hit och dit!
Slänger du på en 3" Dp tillsammans med en Sport/Racekat utan "rätt" program, så kommer CE tändas för dig. (Bakre lamdasond)

"Rätt" S/W till rätt H/W trodde jag va basic.....

Sorry.. Trodde av någon märklig anledning att det handlade om en 9-5

Ex-08'a
113 Inlägg
21 april 2011
utom att de kan bli felkoder så kan bilen upplevas slö och inte alls lika aktiv på gaspedalen med ett 3" downpipe de blir för lite "motstånd", men om du uppgraderar till motsvarande program vara så funkar de prima wink så jag skulle inte montera dp på utan att uppgradera smile

MVH  marcus

5 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
ok, jag har ställt in siktet på ett chip med nu... tack för alla svar

Sök