2365
Sök

SAAB 9-5 2.0 T -02 hackande gång

513 Inlägg
26 mars 2011
Det du kan göra är att pröva utan mv men ta det lungt för du kommer ladda på för allt turbon tål, ok så länge du inte kör en massa så. ta dän slangen som går till wastegaten, tror det är slangen som sitter överst på mv.
Prova sen en tur och gasa på lite föriktingt och känn efter hur det känns. Som sagt ös inte på som fan för länge, plus att laddar du för mycket kommer nog laddvakten gå in och strypa.

15 Inlägg
26 mars 2011
Trådstartare
Melin82 skrev:
Det du kan göra är att pröva utan mv men ta det lungt för du kommer ladda på för allt turbon tål, ok så länge du inte kör en massa så. ta dän slangen som går till wastegaten, tror det är slangen som sitter överst på mv.
Prova sen en tur och gasa på lite föriktingt och känn efter hur det känns. Som sagt ös inte på som fan för länge, plus att laddar du för mycket kommer nog laddvakten gå in och strypa.

Ska testa det imorgon, nu är det svart ute och vi har inget garage.
Men på min mv så sitter slangar under, ner mot backen och inte ovanpå.
Men vi pratar nog samma  så smile

tacl för det tipset, ska kollas upp imorgon smile

513 Inlägg
26 mars 2011
Oki mv är en rund koppling med kontakten på ovansidan. slangarna på sidan.
http://shop.speedparts.se/sv/prod/venti … e7331.html

15 Inlägg
26 mars 2011
Trådstartare
Melin82 skrev:
Oki mv är en rund koppling med kontakten på ovansidan. slangarna på sidan.
http://shop.speedparts.se/sv/prod/venti … e7331.html

Tack smile

Då var vi rätt ute, ska testa imorgon smile

513 Inlägg
27 mars 2011
Enkelt att kolla. Lossa slangen vid insug och vid t-korset innan mv.
Blås i ändarna och du ska inte kunna blåsa i någon ände utan bara kunna suga, hummm lät dumt men du fattar nog gallopen.

15 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
Då så smile

Testat allt ni tipsat om men nu så är det fixat smile)

Efter sjuhundrafemtioelva svordomar, en bil som sten dog eller ja hon ville starta men hoppade inte gång.

Så fick en kompis komma hit och koppla upp henne och göra felsökning (han har jobbar 20 år typ på wafab och har alla grejer vilket jag glömt neutral )

Fanns inga fel koder alls så han misstänkte bensinpumpen, den ger inte utslag på datorn.

Jo började misstänka det med men hux flux hoppade hon igång igen bara för att dagen efter vägra starta.

Ok, vi köper en ny bensinpump och efter sjuhundrafemtielva försök att få ut den så kom den ur och vi böt och bränslefilter och vet ni vad ??

Hon funkar som en klocka big_smile big_smile big_smile big_smile

Inga ryckningar vid accleration, man kan köra på femmans växel i 50 utan att hon vill dö.
Det ÄR fart i min Pärla, attans i min lilla låda vad hon går big_smile

Så det var ett simpelt fel i slutet men INNAN man kom på vad.

Tack ändå igen för alla tips !!!!!!

513 Inlägg
23 april 2011
lillbus86 skrev:
Då så smile

Testat allt ni tipsat om men nu så är det fixat smile)

Efter sjuhundrafemtioelva svordomar, en bil som sten dog eller ja hon ville starta men hoppade inte gång.

Så fick en kompis komma hit och koppla upp henne och göra felsökning (han har jobbar 20 år typ på wafab och har alla grejer vilket jag glömt neutral )

Fanns inga fel koder alls så han misstänkte bensinpumpen, den ger inte utslag på datorn.

Jo började misstänka det med men hux flux hoppade hon igång igen bara för att dagen efter vägra starta.

Ok, vi köper en ny bensinpump och efter sjuhundrafemtielva försök att få ut den så kom den ur och vi böt och bränslefilter och vet ni vad ??

Hon funkar som en klocka big_smile big_smile big_smile big_smile

Inga ryckningar vid accleration, man kan köra på femmans växel i 50 utan att hon vill dö.
Det ÄR fart i min Pärla, attans i min lilla låda vad hon går big_smile

Så det var ett simpelt fel i slutet men INNAN man kom på vad.

Tack ändå igen för alla tips !!!!!!

ibland är det dom enkla sakerna, varit med om en 900 som inte ville ladda. Visade sig vara en igensatt ljudämpare. skönt att det gick vägen.

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök