2301
Sök

S40 t4 Turbobyte

27 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
Hejsan! Har lite frågor och undringar. Jag har en volvo s40 t4 årsm -98. Jag fick igång min bil idag och gav mig ut direkt för att provköra och det är så att turbon laddar inte alls, det är en original turbo och den ska vara bytt till en bättre begagnad. Men jag åker nog på att riva ner turbon för att kolla och ev renovera upp den eller uppgradera till ett kraftigare aggregat. Kompisen har en T04 liggandes och då undrar jag om det skulle passa direkt på grenröret eller om man måste inföskaffa ett nytt och om vevstakar, kolvar och allt håller?

337 Inlägg
26 april 2011
bara för turbon inte laddar så betyder detta inte att den är trasig. det är en mängd olika faktorer runt i kring som måste funka.

R som i Robban....
122 Inlägg
26 april 2011
kollat över alla slangar? ryker den mycket? tycker inte bara den ska sluta ladda helt plötsligt om den har fungerat innan dvs? smile

3 860 Inlägg
26 april 2011
Någon direkt rök ur avgasröret under körning?

Har du någon varningslampa som lyser, MV kanske?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

27 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
Jag har en varningslampa som lyser, har kollat upp detta och det är den främre lambda sonden. Han ryker inte alls mycket, normalt skulle jag vilja säga:) Har kollat upp alla slangar osv och allt sitter där det ska. Tycker också att det är knepigt då snurran ladda 0,9 förut:S

Sök