Klart det indekerar rätt att den går skit om du drar ut lmm o fungerar bätre när den är inkoplad men det betyder inte att den är just hel om den inte är uppmät vad den ska ha för tolerans, sen om du vet om att kopplar du ut lmm o startar bilen o sen kopplar i så har du skapat en felkod som behöver raderas.
Men lamban kan göra mycke om den får fel värden.
Min volvo 855 aut drog 2liter milen hur snält jag en körde, när ute tempen va nån stanns mellan 2-8 minus då drog bilen vid väldigt snäll köra o max 90km/h kom jag ner på 0.8, vid alla andra värdelekar va den uppe på minst 2 L milen, va inget skoj kan man säja o inga fel i databoxen o alla tändelar bytta.
Min volvo 855 T5 AUT helt org drar 0.75 - 1.2 vid jämn o fin gass, men den drar motorväg 120km/h med farthållaren va jag nere på 0.49
Men så har jag okså haft fel på LMM, lamban, rotorn, stifterna, tändkablarna, tändspolen med mera men när jag fick åning på allt o bytt ut så drar den som den ska nu
i detta läget med alla fel så indekera inte systemet ett enda fel men den kunde komma med fel tit som tätt en då med nya saker men fungerar 100% bätre innan jag bytte sakerna.