3328
Sök

Köpråd: Audi RS4 B5 vs Audi RS6 C5

38 Inlägg
30 april 2011
#41
335-mannen skrev:
Så här gick det när jag körde mot en chippad RS6:a med min chippade RS4:a smile

http://www.garaget.org/video/33978

http://www.garaget.org/video/33938

ser ut som att RS4 tjuvdrar vid båda körningar


Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
30 april 2011
Trådstartare
#42
Snitch skrev:
Om man kollar på bil av kombimodell.

Så brukar nyare V70 vara ett givet val.

Du får en Rs4 för samma pengar.

Var mest så jag menade. Inget svårt val för min del. Enda som talar emot audin är service kostnaderna.

Men sånt tar man när det kommer. Man köper en bil för att man vill ha den, inte för att den är billigast.

Nya v70in är ju inte ens snygg..

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Ointresserad.
936 Inlägg
30 april 2011
#43
Allt är ju relativt.

Teabag appreciation club.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
30 april 2011
#44
Bra bilar båda två även om driftskostnaderna är höga, effekt och tyngd äter däck och bromsar, däck "går väl att få tag på" däremot bromsarna är bra dyra när de ska bytas. Sen som påpekats tidigare, DRC på RS6, ger en helt underbar väghållning dock så är det bud på banklån om den rasar... Sen är det ju turboaggregaten och grenrören på RS4, inte gratis att byta/renovera det heller. Jag hade även plockat ned oljetråget per omgående och rensat tråg + sugsil på eventuell oljekoks, det sparar definitivt pengar jämfört med om systemet koksar igen, och även om det inte finns koks i tråg/sil så har man ju ändå haft ner skiten och kollat så då har man inget att oroa sig för vad gäller den biten iaf.

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

35 Inlägg
30 april 2011
#45
TS_quattro skrev:
Bra bilar båda två även om driftskostnaderna är höga, effekt och tyngd äter däck och bromsar, däck "går väl att få tag på" däremot bromsarna är bra dyra när de ska bytas. Sen som påpekats tidigare, DRC på RS6, ger en helt underbar väghållning dock så är det bud på banklån om den rasar... Sen är det ju turboaggregaten och grenrören på RS4, inte gratis att byta/renovera det heller. Jag hade även plockat ned oljetråget per omgående och rensat tråg + sugsil på eventuell oljekoks, det sparar definitivt pengar jämfört med om systemet koksar igen, och även om det inte finns koks i tråg/sil så har man ju ändå haft ner skiten och kollat så då har man inget att oroa sig för vad gäller den biten iaf.

Turbo och grenrörena är inte problem på RS4. Det är på S4-an.
Nednötta avgaskammar och spruckna toppar är däremot.
Största problemet är att hitta en vårdad till att börja med.
Dyrt att äga och serva rätt.


Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
30 april 2011
Trådstartare
#46
Mocke skrev:
TS_quattro skrev:
Bra bilar båda två även om driftskostnaderna är höga, effekt och tyngd äter däck och bromsar, däck "går väl att få tag på" däremot bromsarna är bra dyra när de ska bytas. Sen som påpekats tidigare, DRC på RS6, ger en helt underbar väghållning dock så är det bud på banklån om den rasar... Sen är det ju turboaggregaten och grenrören på RS4, inte gratis att byta/renovera det heller. Jag hade även plockat ned oljetråget per omgående och rensat tråg + sugsil på eventuell oljekoks, det sparar definitivt pengar jämfört med om systemet koksar igen, och även om det inte finns koks i tråg/sil så har man ju ändå haft ner skiten och kollat så då har man inget att oroa sig för vad gäller den biten iaf.

Turbo och grenrörena är inte problem på RS4. Det är på S4-an.
Nednötta avgaskammar och spruckna toppar är däremot.
Största problemet är att hitta en vårdad till att börja med.
Dyrt att äga och serva rätt.

Äga är inte dyrt..
På mig på Audi Försäkringar / månad skulle det kosta 800kr helförsäkring. Billigt som fan

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

35 Inlägg
30 april 2011
#47
Det är inte försäkring.
Det är reservdelar och arbete runt det hela.


fyrkrafsare
1 443 Inlägg
30 april 2011
#48
Mr_M_ skrev:
Mocke skrev:
TS_quattro skrev:
Bra bilar båda två även om driftskostnaderna är höga, effekt och tyngd äter däck och bromsar, däck "går väl att få tag på" däremot bromsarna är bra dyra när de ska bytas. Sen som påpekats tidigare, DRC på RS6, ger en helt underbar väghållning dock så är det bud på banklån om den rasar... Sen är det ju turboaggregaten och grenrören på RS4, inte gratis att byta/renovera det heller. Jag hade även plockat ned oljetråget per omgående och rensat tråg + sugsil på eventuell oljekoks, det sparar definitivt pengar jämfört med om systemet koksar igen, och även om det inte finns koks i tråg/sil så har man ju ändå haft ner skiten och kollat så då har man inget att oroa sig för vad gäller den biten iaf.

Turbo och grenrörena är inte problem på RS4. Det är på S4-an.
Nednötta avgaskammar och spruckna toppar är däremot.
Största problemet är att hitta en vårdad till att börja med.
Dyrt att äga och serva rätt.

Äga är inte dyrt..
På mig på Audi Försäkringar / månad skulle det kosta 800kr helförsäkring. Billigt som fan

Det var inte försäkringen jag syftade på utan slitdelar/service...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
30 april 2011
Trådstartare
#49
TS_quattro skrev:
Mr_M_ skrev:
Mocke skrev:

Turbo och grenrörena är inte problem på RS4. Det är på S4-an.
Nednötta avgaskammar och spruckna toppar är däremot.
Största problemet är att hitta en vårdad till att börja med.
Dyrt att äga och serva rätt.

Äga är inte dyrt..
På mig på Audi Försäkringar / månad skulle det kosta 800kr helförsäkring. Billigt som fan

Det var inte försäkringen jag syftade på utan slitdelar/service...

Hehe ok. Aja, men det är ett tag tills dess ändå. Får ta mig en funderare

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden


Sök