Har varken ägt eller kört en RS4 B5 men åkt i polarns RS4, riktigt fin den är
Sitter en riktigt trevlig motor under huven, 2.7 liters V6 BiTurbo och den är mkt hållbar. Naturligtvis är det permanent fyrhjulsdrift, quattro med torsendifferential. Går att få ut mkt effekt tack vare BiTurbo. Men om du ska lämna in bilen till verkstan för kopplingsbyte så måste bromsskivor, drivaxlar och massor av framvagnsdetaljer och växellådan demonteras för att drivaxlarna går in i lådan. Ett annat exempel: Byte av något så "enkelt" som en temp.givare på en 2.7BiT kostar ca. 12.000.- pga. arbetstiden på verkstad och dum placering. Det är mina tips/råd.
Lycka till
Senast redigerat av CarpeDiem (25 april 2011)
Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)