Tjenare har en volvo 850 t5 -94 som jag bytte motor i under hösten 2010 till en motor från xc70 97-a fick löfte om att det skulle fungera från en bilverkstad. och satte då över alla givare osv från gamla motorn för o få rätt signaler till motorboxen.. den startade klockrent o spann som en katt efter bytet men efter 10min va det som om någon vred av nyckeln.. har bytt allt i tändväg inklusive motorstyrningsboxen utan resultat. Det finns ingen gnista och kommer dessutom inte fram någon soppa.. Är det någon som har en aning om vad det kan vara? mina spekulationer börjar luta åt att volvo guard alarm har ställt sig i nåt läge så man måste nolla nåt i nån box? fungerar inte att nollställa boxarna genom att ta bort pluspolen ett tag. jag börjar få slut på ideér så hoppas nån här kan vara grym på volvo och hjälpa mig i denna frågan. Mvh: Mikael Obs: om nån skriver hur man kopplar förbi larmet så gör det i pm till mig.
Om den varken får gnista eller bensin så får man börja titta på huvudreläet eller antingen grundtändlägesgivare eller kamaxelpositionsgivaren i första hand.
Om den varken får gnista eller bensin så får man börja titta på huvudreläet eller antingen grundtändlägesgivare eller kamaxelpositionsgivaren i första hand.
mm framförallt huvudrelät som inte sällan kan få problem när man varit och klöddat där framme
Ett stort grått, sitter ovanför kylaren, är märkt med texten: fuel system main relay och ska inte förväxlas med reläet till fläkten som sitter bredvid.