3440
Sök

Volvo 850 t5 -94 gick i 10min efter motorbyte?

7 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
Tjenare har en volvo 850 t5 -94 som jag bytte motor i under hösten 2010 till en motor från xc70 97-a fick löfte om att det skulle fungera från en bilverkstad. och satte då över alla givare osv från gamla motorn för o få rätt signaler till motorboxen.. den startade klockrent o spann som en katt efter bytet men efter 10min va det som om någon vred av nyckeln.. har bytt allt i tändväg inklusive motorstyrningsboxen utan resultat. Det finns ingen gnista och kommer dessutom inte fram någon soppa.. Är det någon som har en aning om vad det kan vara? mina spekulationer börjar luta åt att volvo guard alarm har ställt sig i nåt läge så man måste nolla nåt i nån box? fungerar inte att nollställa boxarna genom att ta bort pluspolen ett tag. jag börjar få slut på ideér så hoppas nån här kan vara grym på volvo och hjälpa mig i denna frågan. Mvh: Mikael Obs: om nån skriver hur man kopplar förbi larmet så gör det i pm till mig. smile

8 252 Inlägg
17 april 2011
Exakt vad tog dem för motor från Xc'n..?

Om den varken får gnista eller bensin så får man börja titta på huvudreläet eller antingen grundtändlägesgivare eller kamaxelpositionsgivaren i första hand.

Fri fart för ett fritt folk!
14 193 Inlägg
17 april 2011
Marlboroman skrev:
Exakt vad tog dem för motor från Xc'n..?

Om den varken får gnista eller bensin så får man börja titta på huvudreläet eller antingen grundtändlägesgivare eller kamaxelpositionsgivaren i första hand.

mm framförallt huvudrelät som inte sällan kan få problem när man varit och klöddat där framme

Kör fort så hinner inget hända...

7 Inlägg
30 april 2011
Trådstartare
huvudreläet vart sitter d o hur ser d ut? smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 193 Inlägg
30 april 2011
vid kylaren tror jag den sitter ..ska bara finnas ett relä där

Kör fort så hinner inget hända...

8 252 Inlägg
30 april 2011
Ett stort grått, sitter ovanför kylaren, är märkt med texten: fuel system main relay och ska inte förväxlas med reläet till fläkten som sitter bredvid.

7 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
okej tackar tackar ska pröva o byta d vid tillfälle.

Sök