4276
Sök

Svets vs svets, vilken ska jag välja?

58 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
Hej, jag är ute efter en väldigt billig svets som jag kan köra med flusstråd, viktigaste är att den fungerar, inte att den är superbra. En bättre köper jag nog senare när jag är mer van med svetsning.
Då har jag hittat 2 kandidater, väldigt lika och liten skillnad i priset.... Men vilken ska jag välja?

1a http://www.jula.se/mig-svets-130-210050
2a http://biltema.se/sv/Verktyg/Svetsning- … ts-Mig-90/

Jag vill inte ha kommentarer som att de är skit osv. Jag vill bara veta vilken ni tror att är bäst.
Förövrigt så, är det någon runt Stockholmsområdet som vill sälja en mig-svets billig så kan ni säga till.

162 Inlägg
4 maj 2011
Köp den billigaste. Dom är nog lika dåliga båda två.

1 738 Inlägg
4 maj 2011
Plymouth_Plaza skrev:

Hahaha svaret som avslutade tråden, ja mer ska man nog inte förvänta sig big_smile

Mvh

58 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
Plymouth_Plaza skrev:

Det finns inga dåliga svetsar, det finns bara dåliga svetsare. Och har du inget bättre svar att komma med så tycker jag att du går och lägger dig nu.
Senast redigerat av kast (4 maj 2011)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 maj 2011
kast skrev:
Plymouth_Plaza skrev:

Det finns inga dåliga svetsar, det finns bara dåliga svetsare. Och har du inget bättre svar att komma med så tycker jag att du går och lägger dig nu.

För det första så är det där rent skitsnack, det finns riktiga skitsvetsar som på dom senare åren har översvämmat marknaden. Billigt skit utan ordentlig kvalitetskontroll som endast lever på sitt låga inköpspris.

Och för det andra så hade jag nog tagit biltema-svetsen. Inte för att jag tror att den är bättre men julas svets ser ut att vara ganska lik en Telwin och deras enfas-svetsar är inget att hänga i julgranen precis.

Jag rekommenderar alltså biltemas svets pga uteslutningsmetoden wink

Något jag kan rekommendera dig i övrigt är att hålla koll på tex blocket, tradera osv efter lite äldre oerlikon-svetsar, dom är det jävlar i mig krut i och dom går sällan sönder. Så när det gäller begagnat och billigt är det nog dom du ska kolla efter om du inte råkar hitta en Kemppi eller Fronius till helt otroligt bra pris någonstans.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

58 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
kast skrev:
Plymouth_Plaza skrev:

För det första så är det där rent skitsnack, det finns riktiga skitsvetsar som på dom senare åren har översvämmat marknaden. Billigt skit utan ordentlig kvalitetskontroll som endast lever på sitt låga inköpspris.

Och för det andra så hade jag nog tagit biltema-svetsen. Inte för att jag tror att den är bättre men julas svets ser ut att vara ganska lik en Telwin och deras enfas-svetsar är inget att hänga i julgranen precis.

Jag rekommenderar alltså biltemas svets pga uteslutningsmetoden wink

Något jag kan rekommendera dig i övrigt är att hålla koll på tex blocket, tradera osv efter lite äldre oerlikon-svetsar, dom är det jävlar i mig krut i och dom går sällan sönder. Så när det gäller begagnat och billigt är det nog dom du ska kolla efter om du inte råkar hitta en Kemppi eller Fronius till helt otroligt bra pris någonstans.

Tack för ett bra svar, ska hålla koll. Får jag en kvalitetssvets billigt så är ju det mera värt.

Sök