3104
Sök

Montera elhissar volvo 855

77 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
Hej!

Håller på att montera elhissar i 855an men funderar lite över hur jag lossar på vevpinnen som sticker ut där motorn skall ta plats?  Eller äre det nåt mer jag måste göra än att få ut pinnen å skruva dit motorn?

Volvo V70 2,4T Aut
147 Inlägg
7 maj 2011
Hejsan!

Jag har tyvärr inget svar på din fråga. Men jag tänkte själv efter montera elfönster hissar/speglar. Tänkte höra om det mesta av elen är framdragen?

Ha det så gott.

Är en glad skit som har paserat 30 streckt och som bor i Eskilstuna. Mer info kommer

593 Inlägg
7 maj 2011
Du får byta hela "konsollen" i dörren som handtaget och allt sitter monterad på..

Jag har såna konsoller liggandes, även motorer...

//Jerker

Volvo V70 2,4T Aut
147 Inlägg
7 maj 2011
Hej!

Jo det var jag beredd på. Men är elen fram dragen till själva dörren? Vid växelspaken (under plasten) Så sitter det några kontakter så jag antar att man pluggar in knapp satsen där någonstans.

Är du intresserad av att sälja?

Är en glad skit som har paserat 30 streckt och som bor i Eskilstuna. Mer info kommer

593 Inlägg
7 maj 2011
Ja jag kan tänka mig att bli av med dom grejerna, men de finns utanför uddevalla så de är ju inte nära till dig precis hmm

edit: du har ju returbilen mellan västerås och enköping annars, åk dit o hämta vetja! big_smile
Senast redigerat av Jerk-R (7 maj 2011)

Volvo V70 2,4T Aut
147 Inlägg
7 maj 2011
Jo.kan ta en sväng dit och kolla smile men hur var det med elen. Fanns det framdraget till dörren? Du har juh den här gummi grejen med kablar som sitter vid gångjärna. Eller måste man dra elen själv fram till den?
Mvh
Charlie

593 Inlägg
7 maj 2011
Kolla i dörren om du har lös kontakt vid handtaget med 6"stora" piggar i.. annars är kablaget skarvat i Bstolpen, så det kasnke du behöver ta från bilen du plockar hissarna från...

Volvo V70 2,4T Aut
147 Inlägg
7 maj 2011
Oki. Stort tack ska du ha smile

Sök