Nej precis. 94 tror jag det bytte till termokontakt i toppen.
om du sätter igång tändningen och kollar på check engine lampan så kommer den förmodligen blinka snabbt 4 gånger. Det betyder att det är fel på tempgivaren.
Citerar då JonTe från annan tråd.
1:Sätt i tändningen i läge OFF
2:Sätt i tändningen i läge ON
3:CHECK ENGINE-lampan ska :
*Lysa med fast sken under ca 3 sek.
*Vara släckt under 3 sek.
*Lysa med fast sken under ca 3 sek.
*Slockna under ca 2 sek. (Förvarning om att blinkkod kommer)
4:CHECK ENGINE-lampan blinkar ett antal 0,4 sek. korta blinkningar. (Kommer det fler felkoder släckslampan under 2sek.)
5:Efter blinkkoden släcks CHECK ENGINE-lampan under 3 sek. och tänds igen under 3 sek. Därefter upprepas blinkkoderna så länge tändningen är i läge ON.
ANTAL BLINK FUNKTION
2 Tryckgivare, inloppsluft
3 Tempgivare, insugningsrör
4 Tempgivare, kylarvätska (Givaren till styrdonet)
5 Spjällägesgivare
6 Syresensor
7 Adaption
8 Tankurluftningsventil (EVAP)
9 Styrdon internt fel
Du kan åtgärda problemet och sedan släcka felkoden/erna (check engine-lampan)genom att lossa batterikabeln. Däremot så krävs Saabs diagnostikverktyg Tech 2 för att "nolla" felkoderna helt, dessa ligger alltså kvar i minne.
Mvh ChriMa Motorsport