3099
Sök

El krångel 745

24 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Tjenare
Jo nu är det så att det spökar med elen i bilen ,vänstra blinkers indikatorn och helljus indikatorn lyser svagt hela tiden och ibland när man vrider om tändningen så börjar vindrutetorkarna och spolarmotorn gå oavbrutet och kan sluta efter 10 sek eller efter 10 min eller mer..
och ibland så funkar inte blinkersna alls och så stänger man av den och sen när man kör nästa gång så funkar dom ??

Kan det va dålig jord nånstans ? eller nåt relä ?

nån som har nån idé vad det kan vara ?

197 Inlägg
8 maj 2011
kolla på inner skärmen bakom vänstra strålkastaren så sitter det jord plintar där testa göra rent där så ska det nog funka igen, minns inte om det finns nån på högra sidan oxå kanske:)

BadBoys_Club

flummjoao
8 maj 2011
Det stämmer finns jord plintar på båda sidor den vänstra finns det jordplintar för vindrutetorkare samt till lyktorna och vet inte om det finns nånting för ljuset på vänstra sidan men däremot vet jag att det finns jordplintar på högre sidan som är till för bakljus och framljus så dom går nog till alla lysen till bilen, bara ha bilen avstängd ta bort kontakter och göra rent, inte omöjligt att det har oxiderat eller att några kabelskor är utslitna så att dom ligger och glappar där, gjorde en kabelsko på min till lyktorna så att ibland när jag hade bilen igång och skulle skifta till helljus så bröt den tändningen totalt så det är garanterat att felet ligger vid nån av jordplintarna eller båda.

24 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Okey tack så mycket blir till att fixa det idag då smile

24 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Jo juste en till grej, det tickar oavbrutet från blinkersrelät under stereon, ungefär som bältesvarnaren fast det är inte den. nån som vet vad det kan va ?

Sök