3406
Sök

1031 bakaxel frågor

70 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
jag skulle vilja veta hur mkt olja jag ska ha i min bakaxel, har den ligger löst och ska byta på söndag så jag tänkte förbereda så mkt som möjligt. Sen tjatar alla polare om slung diff hela tiden nån som kan svara på det ? Den satt på en 940 se 2,3 turbo, vet inte om de va fulltryck eller inte. Tacksam för svar !

2 230 Inlägg
6 maj 2011
om du inte har olja i den så bör du ju kunna se om det är en öppen eller slung diff?
för satt både öppen och slung (fanns kanske nån med lamell) på dessa.

olja har jag alltid kört med att fylla tills det börjar rinna ut ur hålet där man fyller. dvs på locket för diffhuset.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

236 Inlägg
6 maj 2011
faktajuck skrev:
jag skulle vilja veta hur mkt olja jag ska ha i min bakaxel, har den ligger löst och ska byta på söndag så jag tänkte förbereda så mkt som möjligt. Sen tjatar alla polare om slung diff hela tiden nån som kan svara på det ? Den satt på en 940 se 2,3 turbo, vet inte om de va fulltryck eller inte. Tacksam för svar !

1.75 L enligt autodata  smile rek    80W/90 mvh

70 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
vet inte hur jag lägger upp bilder här men gå in på min profil så finns det en bild på axeln nån som kan om de e diff? när jag snurrar kardan så snurrar däcken åt samma håll iaf.

länk till bilden http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1285778

1 758 Inlägg
7 maj 2011
Vanlig öppen diff det där.

679 Inlägg
7 maj 2011
Öppen diff

70 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
haha så shyst öppnade min gamla axel och kollade efter jag hade bytt, 3 kuggar i diffhuset va av tongue

Sök