Har köpt en saab 93 aero steg 3 av års modell 00. Den är servad som den ska och jag har bytt luftmassa mätarn och då vart det lite bättre, och felsökt hos verkstad men hittade ingenting. någon som kan ge tips eller förslag på hur jag ska hitta felet?
är detta vad färddatorn visar eller vad du själv mätt upp? dvs tanka fullt o nolla trippen. annars är mitt tips, gasa mindre inga felkoder alls på verkstan?
hur mycket har då fått fram att bilen går då? det var de ja frågade inte va färddatorn visar. tanka fullt o kör, kolla sen va trippen visar... hur går bilen annars? service?
Den går ju bra trycker på rätt skapligt, men den laddade 1.1 när jag köpten och 0.8 nu . har tyvärr ingen orginal mjukvara att testa med. tankar vanlig 95.
Den går ju bra trycker på rätt skapligt, men den laddade 1.1 när jag köpten och 0.8 nu . har tyvärr ingen orginal mjukvara att testa med. tankar vanlig 95.
Mvh Olle
att den laddar mindre kan bero på flera saker, dels din förbrukning osv. har den läckage så kommer lmm mäta fel. sen är de även så att den laddar olika mycket beroende på vädret. hur kör du när du gör dessa tester? du säger själv att de trycker på skapligt, och om du tror att du ska ha låg förbrukning o köra som ett as så är de fel
den tappade ladd till från 1.1 till 0.6 först, men det vart bättre när jag bytte dumpen. när jag tankade i 40 liter så körde jag jätte lugnt. undvik alla korta åkningar och försökte bara åka längre sträckor med farthållarn i ca 100 km/h.
Men lilla lillebror, det handlar om att du kör som ett jävla mojje rent ut sagt! Lämna blyfoten hemma och gasa försiktigt så dricker den inte så mycket.. Annars gör du som jag, byter bil :p
Har fått i ordning på laddet och det, det var läckage och 1 slang som hade släppt. så ska se om den drar mindre bensin nu med. Och om lambdan är trasig så borde det synas på besiktningen eller?