3556
Sök

Tappar laddtrycket på supra Mkiv ??? Vad är fel ??

70 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Tjenna köpte mig en supra Mkiv idag men vill få reda på en sak och hoppas någon kan hjälpa mig ? Kör med bpu trim och greddy boost controller och bccoch laddar 1,2 men bör jag kör i väg så laddar den till sen tappar den trycket ! varför ??? Sen närmman kör på hög växel och motorn går trögt då laddar den ju som mest och även där 1.2 i ladd men förlorar ej trycket då! Varför förloras det på högre varv ? Går upp till 1.2 sen dalar ner till knapt 0.5 är ju inget drag alls för 420 hk wink tack för svar // Mattias

1 489 Inlägg
8 maj 2011
Och du har kollat över alla tryckslangar och vakuumslangar?

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter

70 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Nepp sant någon som kan ligga veckad ?

1 489 Inlägg
8 maj 2011
Ja eller som inte orkar hålla emot och pyser ut laddet, vad har du för klämmor till slangarna?

• Även den starka måste ta i när han skiter

70 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Original klammor sådana som man trycker ihop så vecklar dom ut sig

642 Inlägg
9 maj 2011
Provat att nollställa Boost Controllern och justera in den igen?

70 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
Ok bara vrida ner rattarna till 0 ? Eller finns det nått speciellt återställnings knep ?

642 Inlägg
9 maj 2011
super_tias skrev:
Ok bara vrida ner rattarna till 0 ? Eller finns det nått speciellt återställnings knep ?

Stäng av BC:n helt enkelt, om du har en Profec spec 2 så är det bara hålla in Selectknappen någon sekund, bilen går då på WGn:s fjäder och ska då ladda ca 0,7-0,8 bar. Funkar allt som det ska då så är det bara att gå vidare. Om laddet faller av på höga varv så ska gainen vridas upp, vrid upp den ca 5-10% åt gången och ut och testkör tills laddet inte faller av längre, kör detta på 3:an lr 4:ans växel, blir missvisande på 5:an och 6:an om man segdrar då bilen kommer tendera att ladda lite för mkt. Övriga värden kan behövas justeras om lite efter detta.

Kan tipsa om att lusläsa nedanstående länkar, hjälpte mig i början innan jag gav mig på att börja justera laddtryck:

http://forums.evolutionm.net/evo-how-re … ec-ii.html

http://www.greddy.com/upload/file/PRofec_Bspec2.pdf

70 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
Tack ska testa detta smile har den gryddyn utan display är det spec 2 ?

642 Inlägg
9 maj 2011
super_tias skrev:
Tack ska testa detta smile har den gryddyn utan display är det spec 2 ?

Då är det 1:an, finns lite matnyttigt här att läsa då isf även fast ovanstående länkar hjälper till en hel del då de flesta BC är uppbyggda på liknande sätt:

http://www.greddy.com/upload/file/PRofec_Bspec.pdf

70 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
Gick nog ej att ställa om den hmm är dom jätte känsliga och måste ställas in precis perfekt för art trycket inte ska bli ojämt ? Eller om det kan bara fel på magnetventilenra som sitter i greddy boxen i motor utrymmet?

642 Inlägg
10 maj 2011
Så jättekänsliga är de inte men det beror på vilken BC man kör, Greddys tycker inte jag är så känsliga. Om BC:n i bilen varit med ett par år så kan solenoiden helt enkelt bara blivit dålig av tidens tand.

70 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
Okejokej Aah den har ju varit med i Japan ett tag innan den kom till Sverige 2007 så kan vara den som spökar att den inte vill hålla laddet på 1.2 ? Vet du någon stans man kan köpa lösa delar till en greddy spec b ? Så man slipper köpa en helt ny fast det kanske skulle ara bättre så magnetventilen i motorutrymmet blir Ny med den som man kopplar in och out slangarna på!

Sök