3556
Sök

Tappar laddtrycket på supra Mkiv ??? Vad är fel ??

70 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
#1
Tjenna köpte mig en supra Mkiv idag men vill få reda på en sak och hoppas någon kan hjälpa mig ? Kör med bpu trim och greddy boost controller och bccoch laddar 1,2 men bör jag kör i väg så laddar den till sen tappar den trycket ! varför ??? Sen närmman kör på hög växel och motorn går trögt då laddar den ju som mest och även där 1.2 i ladd men förlorar ej trycket då! Varför förloras det på högre varv ? Går upp till 1.2 sen dalar ner till knapt 0.5 är ju inget drag alls för 420 hk wink tack för svar // Mattias


#2573
1 489 Inlägg
8 maj 2011
#2
Och du har kollat över alla tryckslangar och vakuumslangar?

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter

70 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
#3
Nepp sant någon som kan ligga veckad ?


#2573
1 489 Inlägg
8 maj 2011
#4
Ja eller som inte orkar hålla emot och pyser ut laddet, vad har du för klämmor till slangarna?

• Även den starka måste ta i när han skiter

70 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
#5
Original klammor sådana som man trycker ihop så vecklar dom ut sig


642 Inlägg
9 maj 2011
#6
Provat att nollställa Boost Controllern och justera in den igen?


70 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
#7
Ok bara vrida ner rattarna till 0 ? Eller finns det nått speciellt återställnings knep ?


642 Inlägg
9 maj 2011
#8
super_tias skrev:
Ok bara vrida ner rattarna till 0 ? Eller finns det nått speciellt återställnings knep ?

Stäng av BC:n helt enkelt, om du har en Profec spec 2 så är det bara hålla in Selectknappen någon sekund, bilen går då på WGn:s fjäder och ska då ladda ca 0,7-0,8 bar. Funkar allt som det ska då så är det bara att gå vidare. Om laddet faller av på höga varv så ska gainen vridas upp, vrid upp den ca 5-10% åt gången och ut och testkör tills laddet inte faller av längre, kör detta på 3:an lr 4:ans växel, blir missvisande på 5:an och 6:an om man segdrar då bilen kommer tendera att ladda lite för mkt. Övriga värden kan behövas justeras om lite efter detta.

Kan tipsa om att lusläsa nedanstående länkar, hjälpte mig i början innan jag gav mig på att börja justera laddtryck:

http://forums.evolutionm.net/evo-how-re … ec-ii.html

http://www.greddy.com/upload/file/PRofec_Bspec2.pdf


70 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
#9
Tack ska testa detta smile har den gryddyn utan display är det spec 2 ?


642 Inlägg
9 maj 2011
#10
super_tias skrev:
Tack ska testa detta smile har den gryddyn utan display är det spec 2 ?

Då är det 1:an, finns lite matnyttigt här att läsa då isf även fast ovanstående länkar hjälper till en hel del då de flesta BC är uppbyggda på liknande sätt:

http://www.greddy.com/upload/file/PRofec_Bspec.pdf


70 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
#11
Gick nog ej att ställa om den hmm är dom jätte känsliga och måste ställas in precis perfekt för art trycket inte ska bli ojämt ? Eller om det kan bara fel på magnetventilenra som sitter i greddy boxen i motor utrymmet?


642 Inlägg
10 maj 2011
#12
Så jättekänsliga är de inte men det beror på vilken BC man kör, Greddys tycker inte jag är så känsliga. Om BC:n i bilen varit med ett par år så kan solenoiden helt enkelt bara blivit dålig av tidens tand.


70 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
#13
Okejokej Aah den har ju varit med i Japan ett tag innan den kom till Sverige 2007 så kan vara den som spökar att den inte vill hålla laddet på 1.2 ? Vet du någon stans man kan köpa lösa delar till en greddy spec b ? Så man slipper köpa en helt ny fast det kanske skulle ara bättre så magnetventilen i motorutrymmet blir Ny med den som man kopplar in och out slangarna på!



Sök