tja tja ska bredda ett par plåtfälgar utåt så dem blir 9"breda däcken jag tänkt satt på är 205 45 15R så ska bli tyskstukat tänkte jag med lite däckstretch. har verkstad med svarv å svets å allt men tänkte om det är något spec man ska tänka på så det blir rätt
Var noggrann! Har du svarv är det ju inga problem att dela fälgarna med väldigt hög precision, så det blir väl snarare att lägga krutet på inpassning av bitarna innan du svetsar. Osså ta det lugnt och fint vid svetsningen, bättre att det tar extra tid än att de slår sig!
Var noggrann! Har du svarv är det ju inga problem att dela fälgarna med väldigt hög precision, så det blir väl snarare att lägga krutet på inpassning av bitarna innan du svetsar. Osså ta det lugnt och fint vid svetsningen, bättre att det tar extra tid än att de slår sig!
tack:) men har hört att man måste göra på nått visst sätt ibland för att däcken ska gå att kränga på när man ska ha stretch?hmm
tack:) men har hört att man måste göra på nått visst sätt ibland för att däcken ska gå att kränga på när man ska ha stretch?hmm
jag har sett o hört att man kränger på dom som vanligt o sen lite startgas ner i fälgen typ du vet den lilla "dalen" eller vad det heter sen en lång tändare o tända på gasen so expanderar den o poff! sen e de bara på me luft så haru stretch finns lite filmer här på garaget