2650
Sök

Turbokonvertering på en Golf 2.0 4motion -01

Golfare
2 Inlägg
6 januari 2007
Trådstartare
#1
Tja, som sagt så funderar jag på att slänga in en turbo i min golf. Nån som har erfarenheter med det? Totalpris? Saker som kan behöva bytas? Kompressor istället?
Tacksam för tips!


Och NEJ jag vill inte byta till en GTI, gillar fyrhjulsdriften!

4-motion!

10 287 Inlägg
6 januari 2007
#2
Är det inte enklast med en komplett Audi 1.8T (s) motor med boxar och rubbet?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
6 januari 2007
#3
Det lär bli MÅNGA timmar vid datorn för att få allt att lira ihop, alternativt ta hela jävla canbussystemet från samma bil för canbussyetemet är en hel vetenskap i sig, är det en sak som inte vill funka så blir det massor som följer med... Men visst, mkt forksning i systemet så kan det nog gå...

Och turbokonvertering lär inte bli lätt heller för när man fråntar orginalstyrboxen sina uppgifter så brukar den ha en tendens till att strejka totalt...


Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
7 januari 2007
#4
det är lite problem med det... men visst köp en ny motor och släng in med allt därtill, att turbokonvertera utan kunskap är som att operera bort en hjärntumör för en okunnig...

köp en komplett typ denna och uppgradera den för högre effekt: http://www.garaget.org/annonser/?view=74283

man lever bara en gång så lev väl!

Golfare
2 Inlägg
7 januari 2007
Trådstartare
#5
kanske bättre att satsa på en Golf V6 4motion. Men samtidigt gillar jag bilen och turbo e så jävla skönt..

4-motion!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
7 januari 2007
#6
bumpe skrev:
Det lär bli MÅNGA timmar vid datorn för att få allt att lira ihop, alternativt ta hela jävla canbussystemet från samma bil för canbussyetemet är en hel vetenskap i sig, är det en sak som inte vill funka så blir det massor som följer med... Men visst, mkt forksning i systemet så kan det nog gå...

Och turbokonvertering lär inte bli lätt heller för när man fråntar orginalstyrboxen sina uppgifter så brukar den ha en tendens till att strejka totalt...
Man behöver inte frånta den sina uppgifter därför finns piggyback systemen att köpa men jag säger som sharky ta hela motorn från en vag 1.8t



Sök