3617
Sök

Strulade till det med FM modulatorn !

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
20 november 2010
Trådstartare
Ingen lödkolv och inget tenn måste inhandla det, bor i en student lägenhet så har varit velig med om jag ska köpa det för det luktar ju lite när man håller på. Men vad rekommenderar du ?

Inspiration comes standard

Motborgare
1 099 Inlägg
20 november 2010
En pincett för att hålla bryggan brukar öka komfortkänslan när man löder. Annars brukar det flyga lite svordomar när lukten av brända fingertoppar når näsan.

-- K

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 november 2010
Jag använder vanlig lödkolv (eller lödstation) och lödtenn från Clas Ohlson, funkar bra och luktar knappt nånting. Är ju inte plastning eller nåt sånt vi snackar om. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Motborgare
1 099 Inlägg
20 november 2010
Edvinoo skrev:
Ingen lödkolv och inget tenn måste inhandla det, bor i en student lägenhet så har varit velig med om jag ska köpa det för det luktar ju lite när man håller på. Men vad rekommenderar du ?

Själv har jag en 60W lödstation och en hetluftpenna till såna jobb. Man kan dock klara sig med en 30W lödkolv med ganska tunn spets. Vad gäller lödtenn, så använder jag oftast 1mm Multicore 60/40.
http://uk.farnell.com/multicore-solder/ … /dp/453584

RoHS-tenn är oftast skit att jobba med, om du inte har riktigt verktyg, så styr undan det. (blyfritt tenn)

-- K
Senast redigerat av Kavli (20 november 2010)

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
20 november 2010
Trådstartare
Dåså, ska till sambons föräldrar nästa vecka och han har ett välfyllt garage så använder nog hennes pappas verktyg som vanligt big_smile

Vad ska man ha som brygga ?? Ni får ursäkta min amatörhet big_smile

Motborgare
1 099 Inlägg
20 november 2010
Edvinoo skrev:
Dåså, ska till sambons föräldrar nästa vecka och han har ett välfyllt garage så använder nog hennes pappas verktyg som vanligt big_smile

Vad ska man ha som brygga ?? Ni får ursäkta min amatörhet big_smile

En enledare telefontråd, som du avisolerar och förtennar. Låt den brygga 3-5mm in på varje ände av printbanorna.

-- K

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
20 november 2010
Trådstartare
Lägger upp ett kort när jag är klar... Tack som fan !!

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
20 november 2010
Trådstartare
Grabbar fan va entusiastiska ni är över att detta ska gå bra för mig... jag säger såhär, funkar detta så erbjuder jag mig att fixa valfritt kretskort åt er gratis big_smile

( Förvänta er inte resultat som fungerar )

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
Oh juste, glömde denna tråd big_smile

Jag fixade det !!!!!

Ljudet är bättre än när jag spelar cd skivor, när man ställer in EQ på iPhone 4 o lyssnar genom den så är basen o ljudet sjuuuuukt !!!!

Är så jäkla nöjd, är nykär i bilen igen efter detta big_smile

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
LOL..... jaaa de e bara skicka skiten big_smile

5 Inlägg
14 maj 2011
Är det CD-växlare i bilen? I så fall skulle du kunna göra som jag och göra en egen ingång till stereon, det blir mycket bättre ljud än FM-mod. Kolla på clublexus.com efter "puredrifters mod" https://www1.garaget.org/archive/160/159022/242429/242429-2338362.jpg

Sök