Ingen lödkolv och inget tenn måste inhandla det, bor i en student lägenhet så har varit velig med om jag ska köpa det för det luktar ju lite när man håller på. Men vad rekommenderar du ?
En pincett för att hålla bryggan brukar öka komfortkänslan när man löder. Annars brukar det flyga lite svordomar när lukten av brända fingertoppar når näsan.
Jag använder vanlig lödkolv (eller lödstation) och lödtenn från Clas Ohlson, funkar bra och luktar knappt nånting. Är ju inte plastning eller nåt sånt vi snackar om.
Ingen lödkolv och inget tenn måste inhandla det, bor i en student lägenhet så har varit velig med om jag ska köpa det för det luktar ju lite när man håller på. Men vad rekommenderar du ?
Själv har jag en 60W lödstation och en hetluftpenna till såna jobb. Man kan dock klara sig med en 30W lödkolv med ganska tunn spets. Vad gäller lödtenn, så använder jag oftast 1mm Multicore 60/40. http://uk.farnell.com/multicore-solder/ … /dp/453584
RoHS-tenn är oftast skit att jobba med, om du inte har riktigt verktyg, så styr undan det. (blyfritt tenn)
Grabbar fan va entusiastiska ni är över att detta ska gå bra för mig... jag säger såhär, funkar detta så erbjuder jag mig att fixa valfritt kretskort åt er gratis
Är det CD-växlare i bilen? I så fall skulle du kunna göra som jag och göra en egen ingång till stereon, det blir mycket bättre ljud än FM-mod. Kolla på clublexus.com efter "puredrifters mod"