2590
Sök

Volvo S60 ställbart stötdämparset eller coilover's ?

2 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Hej alla Volvo fans! smile
Håller på med min S60 -01 som jag har fjädersänkt 40mm och skulle vara i grymt behov av lägre/ställbara stötdämpare/set eller coilover's men de få jag hittat kostar en hel säck med pesetas och är inte helt i min smak. yikes Finns de nån Volvo älskare som skulle ha nåt bra tips för mig eller möjligtvis ha till salu? Finns de nån annan Volvos stötdämpning som motsvarar och skulle passa in på S60 eller nåt, typ V70n?

Tack i förväg för hjälpen! smile

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
14 maj 2011
Lampknopp skrev:
Hej alla Volvo fans! smile
Håller på med min S60 -01 som jag har fjädersänkt 40mm och skulle vara i grymt behov av lägre/ställbara stötdämpare/set eller coilover's men de få jag hittat kostar en hel säck med pesetas och är inte helt i min smak. yikes Finns de nån Volvo älskare som skulle ha nåt bra tips för mig eller möjligtvis ha till salu? Finns de nån annan Volvos stötdämpning som motsvarar och skulle passa in på S60 eller nåt, typ V70n?

Tack i förväg för hjälpen! smile

Vill man ha ställbara dämpare som håller så är dom tyvärr ganska dyra.

Vill du ha bilen ännu lägre eller varför kunna reglera? smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

595 Inlägg
14 maj 2011
Kapa sänkfjädrarna och köp racing dämpare. Dock inte ställbart men det blir lågt smile

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
14 maj 2011
eacan skrev:
Kapa sänkfjädrarna och köp racing dämpare. Dock inte ställbart men det blir lågt smile

Billigt och bra smile Köpa gula GM-dämpare bara!

Edit: Kostar 1800 bak resp 2500 fram på vparts wink
Senast redigerat av F4S4N (14 maj 2011)

2 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
Tack för svaren! smile tanken med ställbara var bara att om det finns att få. Men tror ja kör med racing dämpare då bara smile Hur stela är dom, är det märkvärd skillnad från orginala? skulle nämligen villa ha lite av den där styva sportbils känslan istället för känslan att köra vildmask när man kör på sämre vägar ;D

3 860 Inlägg
14 maj 2011
De gula dämparna som du fått som exempel har jag monterade på min, enorm skillnad mot orginal!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
15 maj 2011
spokenratt skrev:
De gula dämparna som du fått som exempel har jag monterade på min, enorm skillnad mot orginal!

Håller med, extrem skillnad! Blir ju ingen komfort direkt men sportigt blir det big_smile

plattsättare!
804 Inlägg
15 maj 2011
jag har också dom dämparna och jag kan säga att dom är stenhårda mot orginal, ligger mycket bättre på vägen!!

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

3 860 Inlägg
15 maj 2011
Finns ju de svarta me, brorsan hade dom på sin v40, var ett mellanting mellan orginal o "våra" gula.
Men ja tyckte de gula gjorde susen iaf! Det, lite nya bussningar i länkarmarna o kanske krängningshämmare så... wink

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

206 Inlägg
15 maj 2011
Kolla på www.J-Spec.se och klicka in på Webshop, De Coiloveran har jag, är riktigt nöjd med dom, få så lågt man vill och ställbar hårdhet, har på 15 av 30 just nu, är stenhårt redan då, som alternativ för dig om kostnaden kvittar o du känner att du vill kosta på, så bara kolla sidan dude smile

Rub Dub a Dubstep

79 Inlägg
15 maj 2011
Eller så kör man på ksport/d2. 8000kr är fruktansvärt billigt för vad man får smile 36 ställbara lägen i hårdhet, och går att sänka rätt bra då justeringsområdet är rätt stort smile

Sök