Det har kanske att göra med att vi filtrerar bort så oerhört mycket också. TeX brukar jag ignorera stackars Aluma försäljare då jag automatiskt tänker "reklam!" och går vidare. ( Jag hatar folk som prackar på en reklamblad )
När man själv nyss köpt en bil man tycker är ovanlig ser man dem sedan överallt! Men tidigare lade man aldrig märke till dem.
Jag brukar se INRI fiskar på bilar rätt ofta faktiskt. Men ofta är de lite diskret monterade av någon anledning
Jag hade inte heller sett fisken innan jag läste om den på ett forum för ett par år sedan eller så, nu ser jag den dock rätt ofta. Tror inte jag lagt märke till den innan bara. Kanske samma med en del andra i tråden som aldrig sett den.
kommer jag ihåg rätt så har det med kristendomen o göra, och nått med att man ritade halvcirklar med fötterna på backen när man möttes, och om personen fylde i med sin cirkel så att det bildade den där fisken så var den också kristen eller nått.
men jag kan oxå vara helt åt helvete ute o cyklar oxå=)
Nejdå! Det stämmer bra det där...! Var ett sätt för folk att kolla om den dom mötte var kristen eller ej utan att riskera att åka dit för det!
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/