3831
Sök

Sälja bilen till england

19 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
hej.

Har en liten fundering som någon här kanske har svar på..
Jag har en köpare på min bil och köparen är från england. Han ska föra över pengar via paypal och när jag fått pengarna ska det komma ett fraktföretag och hämta bilen. Det är ju som klart...

Men hur fan gör man vid ägarbyte och papper och sådant då man inte träffas mellan 4 ögon?

Någon som har ett svar? roll

5 198 Inlägg
19 maj 2011
STOP......... blufff,,,, han vill bara åt dina pengar... finns en hel del här på forumet om just detta ,han för över pengar och du sätter in fraktkostnaden till han,, sen när du ska ha paypal pengarna som är "insatta" så finns dom inte.. alltså blir du blåst på 10 000 i frakt pengar.. och naturligtvis så kommer ingen och hämtar bilen..
Senast redigerat av gamlingen (19 maj 2011)

19 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
men han kommer att betala över paypal och efter jag fått pengarna kommer det ett fraktföretag och hämtar bilen. Fortfarande en bluff?

19 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
jaha läste inte ditt svar ordentligt tack för svar!
Senast redigerat av togga_ (19 maj 2011)

5 198 Inlägg
19 maj 2011
sök å finn.. men du gör ju som du vill KAN ju va riktigt,,

5 198 Inlägg
19 maj 2011
togga_ skrev:
jaha löäste inte ditt svar ordentligt tack för svar!

Lungt.. du är inte den förste..

Forummoderator
9 299 Inlägg
19 maj 2011
Vad är det för bil? Kom ihåg att precis alla, med undantag för mycket litet fåtal speciella bilar, är billigare i England redan från början. Det finns ingen marknad i Sverige för någon engelsman alls. Som sagt i teorin kan det vara sant, men då snackar vi ifall du har en Volvoveteran eller liknande. Och en sådan köpare skulle satsa en Ryan Air-biljett för en femhundring för att titta på bilen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 212 Inlägg
19 maj 2011
det är bara att gå tillbaka till alla trådar kring detta, men visst vill du bli grundlurad så är det bara att chansa:(

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

1 798 Inlägg
19 maj 2011
fick ett svar från en sån där skojare här om dagen undrar om verkligen någon går på de där

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

5 198 Inlägg
19 maj 2011
fredde85 skrev:
fick ett svar från en sån där skojare här om dagen undrar om verkligen någon går på de där

Säkerligen annars hade dom nog gett upp

223 Inlägg
19 maj 2011
Nu vet jag inte vilken bil det handlar om, är det en högerstyrd kanske det inte är någon blåsning.
Kanske, kanske.
Eller, har han varit och kollat på bilen?
Vet att någon hade lite strul efter att ha sålt en bil till någon grabb söderifrån (där betalning skedde på plats), var något med någon återkommande avgift skulle betalas. Kolla upp med transportstyrelsen vad som gäller!

En Paypal betalning kan tas tillbaka, kom ihåg det!
Själv hade jag aldrig sålt en bil på detta vis kontanter, postväxel eller banköverföring är det som gäller. Du kan ju fråga personen om de inte han betala via banken istället. Då kan de inte luras på samma sätt.
Du kan ju förklara att du tidigare haft problem med Paypal och större summor.
Kolla http://www.suite101.com/content/car-buy … al-a215956 för exempel på vad som görs. De betalar, med ett kreditkort som senare studsar. Då tar alltså Paypal tillbaka pengarna och det uppstår stridigheter. Min gissning är att köparen då inte kommer vara särskilt tillgänglig.

Dra öronen åt dig och kolla upp allt!

Sök lite på Google också, +paypal +car +scam
Senast redigerat av slowSwede (19 maj 2011)

373 Inlägg
19 maj 2011
gamlingen skrev:
sök å finn.. men du gör ju som du vill KAN ju va riktigt,,

Kolla bilpriserna i England så inser du fort att det inte KAN vara riktigt (mycket billigare i UK), dessutom har dom ju ratten på fel sida!
Senast redigerat av ImprezaGC8 (19 maj 2011)

166 Inlägg
19 maj 2011
Verkar vara många som får sånna luriga erbjudanden...

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
19 maj 2011
är det för bra för att vara sant så är det inte sant..svårare är det inte

detta är en bluff och förblir en bluff

det dom kommer göra är att göra en westen blabla överföring och sen ska du betala båtfrakten för pengarna som dom skickade över och sen när du gör det så inser du att det inte finns några pengar
och då har du förlorat "fraktkostnaden" och står där med en tom plånbok

välkänt sätt att luras testa att googla på fraktfirmans namn så förstår du garanterat vad alla vill varna dig för

Kör fort så hinner inget hända...

335 Inlägg
20 maj 2011
den siste idioten är inte född ännu alltså.....   så länge folk går på detta så kommer det fortsätta.

Men hur trög får man vara eg? "Oj, jag ska sälja min bil, jag får pengarna elektroniskt, jag träffar aldrig köparen, och han bor i ENGLAND! han tar bilen för priset jag begärt, inget snack om prutning och han ska återigen frakta den till ENGLAND!. SEN ska JAG betala en summa till ett fraktbolag som hämtar upp bilen, varför kan han inte göra det själv, är ju ändå HAN som ska köpa bilen?

Vaaarför ringer det inga klockor? tack gode gud att några googlar och hamnar på detta forum iaf..

30 Inlägg
22 maj 2011
När jag skulle sälja min förra bil fick jag massor med sms från diverse "engelsmän" som ville köpa den på liknande sätt.

Det borde kanske klistras en tråd om detta?

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
22 maj 2011
LÅter som en riktig bluff, har varit massa diskutioner på skoterforum i vinter också, då diverse engelsmän mejlat å velat att dom ska skicka skotern å får betalt via paypal, men som sagt, de är en förfalskning av paypal, å några pengar finns inte!
http://forum.snowmobile.se/showthread.p … nonstråden
http://forum.snowmobile.se/showthread.p … hester-UK-(what-to-do-what-to-do-)
Finns fler trådar, men ids inte leta längre...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Sök