2547
Sök

Volvo S40 T4 -98 laddar 0.5/0.6 sen blöddrar den - Hackar/rycker!

90 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
tjenare har en v40 t4 98- som jag har problem med.
bilen är chippad och har gått i min kommun en bra stund, och den ska ladda 1.3 enligt förra ägaren och tidigare.
orolig tomgång, precis som den missar i något, står liksom och ja går orent, sen rycker den och hackar på lågvarv, men åker du och gasar försiktigt och laddar 0.5 gå går den bra, men trycker du fullt så den ska ladda mer då börjar den blöddra, låter som det iaf.
bytt luftmassemätare, stift, bytt plats på tänspolarna utan resultat.

tacksam för svar då jag haft problemet en bra stund nu och vill få bilen att gå!

mvh kevin!

558 Inlägg
15 maj 2011
har du kollat soppatrycket ? smile

90 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
Normark skrev:
har du kollat soppatrycket ? smile

nep, men matti hade tydligen ställt de nere på last o person, sen vad mycket man ska lita på de är ju en annan sak smile men får väl åka ner o kolla smile vad ska de ligga på ? smile

558 Inlägg
16 maj 2011
ingen aning haha, brukar väl ligga på 3-4 bar efter btren:)

90 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
var inne på verkstad och då kopplade dom i dator osv, hitta inge då iaf. finns de nog, men inget svar smile

337 Inlägg
16 maj 2011
rätta mig om jag har fel. men vad hjälper det att byta plats på tändspolarna om den ena är paj? du har ju fortfarande bara en spole som funkar om nu så är fallet...

16 Inlägg
16 maj 2011
Ja ställde inte trycket ja mätte trycket o de var kasst o då satte ja i en sprillans ny pump o då gick den åt mej iaf så är väl nå med bränsle.

90 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
volvo_nissen skrev:
Ja ställde inte trycket ja mätte trycket o de var kasst o då satte ja i en sprillans ny pump o då gick den åt mej iaf så är väl nå med bränsle.

du vet inte om den gick, den ryckte på lågvarv för dig med, de va vinter o då fick du knappast upp laddet, jag kan oxå åka och varvstoppa på snö så ska du se att den går fint smile

90 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
Mitsuhini skrev:
rätta mig om jag har fel. men vad hjälper det att byta plats på tändspolarna om den ena är paj? du har ju fortfarande bara en spole som funkar om nu så är fallet...

för den sota på ena cylinder förut smile men de gör den tydligen inte längre, då skulle den ju börja sota på en annan cylinder om den var trasig? smile

16 Inlägg
16 maj 2011
haha de var ju inge snö på asfalten när ja fick i ordning på den första dan inge is heller wink ja men när ja hade den småryckte den  typ som när rotorn i en gammal 740 är dålig den ryckte till nån gång inte konstant.smile

90 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
volvo_nissen skrev:
haha de var ju inge snö på asfalten när ja fick i ordning på den första dan inge is heller wink ja men när ja hade den småryckte den  typ som när rotorn i en gammal 740 är dålig den ryckte till nån gång inte konstant.smile

haha, avisst smile du vet bäst!

16 Inlägg
16 maj 2011
mer än dej iaf wink

90 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
sure !

Sök