2950
Sök

Honda CR250R -01 dog vid körning, snälla hjälp en nybörjare!

88 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
Har precis skaffat mig min första cross/enduro. Är helt grön vad det gäller motorcyklar och motorer. Köpte hojen för att kunna köra hemma på stigar och grusvägar.
Hondan gick iaf sjukt bra, till den dog.
Den startar alltid på första och jag var ute ca 1 timme, stannar hemma och grillar i ca en halvtimme. Stängde av bensinkranen. Därefter skulle jag köra lite igen, startar som vanligt på första kicken, men när jag ska gasa till bluddrar den till och dör. Därefter kan jag inte kicka igång den. Kollar tändstiftet och har gnista men det är blött. Känns som den får för mkt soppa, lr kan det vara något annat? Vågar inte röra förgasaren innan jag vet vad jag ska göra. så snälla hjälp mig så jag kan köra igen.
/Thomas

564 Inlägg
24 maj 2011
Det låter som förgasaren knasar, förmodligen skit. Prova att ta isär och gör rent den, men undvik att ändra några justerskruvar.

Kika gärna på sporthoj.com under "offroad-delen" i forumet. Finns mycket kunskap att få där. smile

88 Inlägg
24 maj 2011
Trådstartare
Tack, ska ge mig på förgasaren i helgen. Bara att plocka isär och komma ihåg vart allt satt lr???

564 Inlägg
24 maj 2011
Ta foto med kameran så minns du hur allt satt ihop. smile Men det borde inte vara några konstigheter. Jag har inte meckat Honda, bara husaberg, men det är nog rätt simpelt ändå. tongue

Sök