3155
Sök

aktiv baslåda i orginalstereo

3 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
Hej.

Jag skulle vilja koppla in en baslåda i min bil. Chrysler Stratus V6 -00
Men jag skulle helst vilja ha kvar orginalstereon. Och i så fall bara en aktiv bas till detta.

Men undrar hur man kan göra detta eller om det ens går?

hälsningar
Peter Larsson
Senast redigerat av pidde8512 (23 maj 2011)

Det är inte hästarna under huven som får bilen att röra på sig. Det är den som sitter bakom ratten.

DLS
1 147 Inlägg
23 maj 2011
Aktiv bas är inte ett måsta alls, men vill du ha det så givetvis.

Det du kan göra är att köpa en sådan här:

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilst … mvandlare/

I den kopplar du in högtalarkablar. Jag vet inte alls hur det ser ut i din bil, Om du har högtalare i hatthyllan så kan du ta högnivå (högtalarkabel) och koppla in i omvandlaren. Sedan ett par rca :
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilst … kabel-RCA/

Är det så att steget på lådan redan har högnivåkontakter så behöver du givetvis ingen omvandlare.

Hoppas det hjälpte något.

3 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
Hej.

Tack för ditt svar.
Måste fråga vad du tänkte om jag inte tar en aktiv bas.
För jag har ett slutsteg jag inte använder. Men jag har inga RCA eler lågnivå kontakter på orginalstereon eller på orginal steget.

Med hälsning
Peter

Det är inte hästarna under huven som får bilen att röra på sig. Det är den som sitter bakom ratten.

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
23 maj 2011
Högnivå till lågnivå omvandlare löser det problemet för dig. En liten box, som helst skall kopplas så nära enheten som möjligt för att slippa störningar.

Sen kan du koppla en aktiv bas eller slutsteg via den enheten. wink
Erick kopplade in en sån i sin Mondeo, blev skitbra!
Köpte den hos Hasse på CDr i Göteborg. Men det finns ju självklart andra som också har sådana enheter. smile

//Edge

3 Inlägg
24 maj 2011
Trådstartare
Tack för ditt svar. Och utmärkt förklaring.
Jag har tittat på ditt bygge och det var snyggt skulle vilja göra något liknande
i mitt reservhjulhus.

Ha de

/Peter

Sök