Har varit och letat i flera timmar, både på internet och på min bil, men hittar inte "justeringsskruven" till handbromsen, någon som kan förklara eller visa med hjälp av bild var den sitter? Jag menar inte den under spaken nu, utan den vid bromstrumman.
kan vara därför jag inte hittar det då... Hur ska man göra för att fixa handbromsen då? Tar i princip inget alls på vänster sidan... var sitter detta hålet, och hur justerar man kilen?
kan vara därför jag inte hittar det då... Hur ska man göra för att fixa handbromsen då? Tar i princip inget alls på vänster sidan... var sitter detta hålet, och hur justerar man kilen?
Trummorna är i hyfsat bra skick tycker jag. Kilen ska man alltså dra uppåt? Hur fäster man den? eller ligger den kvar där man "lämnar den"? Ska man även ha nollspännt inne i kupén när man justerar kilen?
Trummorna är i hyfsat bra skick tycker jag. Kilen ska man alltså dra uppåt? Hur fäster man den? eller ligger den kvar där man "lämnar den"? Ska man även ha nollspännt inne i kupén när man justerar kilen?
Kilen ska neråt eftersom fjädern är tänkt att dra den, men det brukar inte funka strålande på gamla bilar. Ja släpp vid spaken.
"He who sacrifices freedom for security deserves neither"