3492
Sök

Bmw 535d - 05 händer ingenting innan 3000 varv vad kan ha hänt?

7 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
för nån vecka sen låste sig diffen på min 535Da-05a så jag hade av den men det gick inte o rädda den.. så jag började jaga efter en beg. efter många om o men lyckades jag hitta en diff från en 08 som bara gått 4000 mil o det enda som skilde va ut växlingen (UTV: 2,56 på 05an och 2,65 på 08an) så jag slog till o köpte den.

allt gick bra de va bara o kasta dit den.
sen körde jag hem o bilen gick som en dröm.

men dagen efter när jag skulle köra till jobbet så började problemen..
när jag startade bilen sa den att de va fel på den aktiva styrningen o blinkersen stängde inte av sig när man svängt bilen gick bra i övrigt.. de va samma sak när jag körde hem igen. men plötsligt så började blinkersen funka så jag stängde av bilen o startade igen o fel meddelandet var borta o allt funkade som de skulle.

men sen igår så kändes bilen trött det händer ingenting innan 3000 varv men efter de kommer en rejäl turbo spark..

har sökt men kan inte hitta någon som haft samma problem.
för efter 3000 går bilen bra..
vad kan de bero på?
kan de va dåligt batteri? de brukar ju kunna spöka till de mesta..
tänkte testa o koppla bort batteriet o nolla boxen.. kan de hjälpa?

extremt tacksam för svar

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
27 maj 2011
Svårt att säga men kanske lite problem med styrningen som växlar mellan lilla och stora turbon eller en vakuumslang som släppte.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

7 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
va ute o skruvade lite idag o mycket rickigt va de 2 vakumslangar som spruckit så nu e dom bytta o bilen går som ett skott igen big_smile

tusen tack för hjälpen!!

Sök